Greutate în sarcină, controlată

5Comentarii
Sănătate
Sănătate
TIMIŞOARA. Femeile însărcinate pot să îşi controleze greutatea corporală cu ajutorul câtorva sfaturi date de specialişti. Medicii spun că dacă aştepţi să devii mamică, kilogramele în plus trebuie te preocupe încă dinainte de a rămâne înscărcinată. E foarte importantă tonifierea musculaturii abdominale din vreme.

Dieta din timpul sarcinii poate fii un deziderat greu de atins datorită multitudinii de probleme cărora trebuie să le faci faţă precum greţuri, vărsături. Despre poftele din timpul sarcinii trebuie să ţinem minte că sunt doar invenţii ale propriului subconştient: toată viaţa te-ai abţinut de la anumite mâncăruri ca să nu îţi strici silueta iar acum a sosit momentul să mănânci ce vrei şi cat vrei pentru că eşti gravidă.

Alimentatia corectă în perioada prenatală este foarte importantă deoarece este necesară creşterii copilului, dezvoltării normale a creierului, reducerii riscului defectelor congenitale şi formării unui sistem imunitar puternic. Necesarul caloric al unei femei cu vârsta între 19-26 ani este în mod normal (în afara sarcinii) de 2.000 – 2.400 de calorii într-o zi în funcţie de metabolismul propriu.

Acest necesar este mai scăzut la femeile peste 26 ani fiind de 1.800-2.200 de calorii într-o zi în funcţie de activitatea fizică depusă. „În timpul sarcinii trebuie să se renunţe la ideea preconcepută din popor: „trebuie să mănânci cât pentru doi! În primul trimestru de sarcină nu trebuie crescut aportul caloric în nici un fel. Doar în trimestul al II-lea şi al III-lea de sarcină trebuie cresut aportul caloric cu 200-300 calorii/zi (adică un maxim de 10% în plus faţă de cât obişnuiai să mănânci înainte de sarcină”, ne-a spus dr. Ioana Vârtosu, specialist în acest domeniu.

Sportul în timpul sarcinii consumă 100 calorii în 30 minute de efort moderat, singurul recomandat în această perioadă. O femeie care obişnuia să fie activă înainte de a rămâne însărcinată şi care în timpul sarcinii devine sedentară nu are voie să îşi mărească consumul caloric în această perioadă, se acceptă maxim 2.000 calorii pe zi. Urmând o dietă corectă şi evitând sedentarismul în această perioadă nu trebuie ca o gravidă să ia mai mult de 12-13 kilograme în plus. Aceste kilograme se dau jos imediat dupa naştere.

Toate kilogramele în plus faţă de cele 12 vor afecta silueta şi întreaga garderobă. Pentru a veni în sprijinul femeilor însărcinate, medicul Ioana Vârtosu, organizează în data de 26 mai, sâmbăta, de la ora 11 în cafeneaua de lânga locul de joacă din magazinul Iulius Mall un curs gratuit pentru femeile însărcinate: „Silueta din timpul sarcinii – ghid de nutriţie”.

Toate gravidele care sunt interesate de acest subiect sunt aşteptate la acest curs.



5Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor