Giganţii internetului îşi monitorizează toţi utilizatorii

Reactualizat la:
Giganţii internetului îşi monitorizează toţi utilizatorii
Colectarea de date pe internet are ceva în comun cu radioactivitatea: este invizibilă, dar nu complet lipsită de riscuri. Fenomenul, încă embrionar acum câţiva ani, a atins un nivel impresionant.

Conform ultimului studiu al cabinetului comScore, realizat pentru New York Times, giganţii web-ului (Yahoo!, Google, Microsoft, AOL, MySpace) şi filialele lor au devenit monştri ai analizei comportamentale pe internet.

Politica are ca obiectiv major optimizarea numărului de click-uri şi transformarea bannerelor publicitare care se afişeză on-line. Pentru a ajunge la rezultate satisfăcătoare, sunt analizate minuţios toate operaţiunile: căutările efectuate, filmele vizionate, reclamele consultate, paginile vizitate.

În total, conform comScore, cele mai mari cinci grupuri de Internet, colectează 336 de miliarde de informaţii lunar. De exemplu, un grup precum Yahoo! are posibilitatea să colecteze în medie 811 informaţii pe lună de la fiecare utilizator, o cifră care poate urca la 1.700, dacă luăm în considerare şi colaboratorii săi, cum ar fi eBay.

Studiul comScore nu ţine cont de sutele de milioane de informaţii lăsate zilnic de către utilizatori, cum ar fi schimbările de profil sau comentariile.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !