Frica de fraude îi ţine departe pe vârstnici de Internet

Frica de fraude îi ţine departe pe vârstnici de Internet
O altă barieră a celor trecuţi de 50 de ani în faţa utilizării Internetului o constituie confuziile create de jargonul mediului electronic.

Teama că ar putea fi victimele unei fraude este principalul factor ce îi împiedică pe oamenii de peste 50 de ani să utilizeze Internetul, arată un studiu realizat la cererea serviciul poştal din Marea Britanie, cu privire la comportamentul de comunicare al vârstnicilor.
Astfel, aproximativ 41% dintre aceştia s-au declarat îngrijoraţi de frauda prin intermediul Internetului şi 31% au afirmat că principala barieră care îi ţine departe de mediul online sunt confuziile create de jargonul specific Internetului. Pe de altă parte, mai mult de jumătate dintre cei intervievaţi au spus că preferă comunicarea directă cu alte persoane.
Potrivit acestui studiu, realizat de organizaţia non-guvernamentală Demos, dacă s-ar ajunge la creşterea numărului de persoane de peste 50 de ani care folosesc internetul, guvernul ar putea face importante reduceri la bugetul de stat, reduceri de până la 400 de milioane de lire sterline. Demos recomandă instruirea şi consilierea persoanelor în vârstă în domeniul IT pentru a îi determina să folosească Internetul.
Sondajul realizat la cererea serviciului poştal britanic şi care a avut ca bază de cercetare peste 900 de adulţi cu vârste peste 50 de ani a relevat şi faptul că 29% dintre cei chestionaţi consideră bariera tehnică un alt motiv pentru care preferă să nu navigheze pe Internet. „Site-urile de instruire în acest domeniu ar putea face legătura dintre persoanele tinere şi cele în vârstă, ceea ce s-ar putea dovedi un mod sigur pentru o mai bună comunicare între generaţii într-un mediu prietenos pentru ambele tabere”, se precizează în studiu.
Neimplicarea vârstnicilor online creează bariere între generaţii
Potrivit sondajului intitulat „Web, am 64 de ani: Ajutaţi-i pe cei în vârstă”, organizaţia non-guvernamentală avertizează că neglijarea neangajării vârstnicilor în zona digitală nu face decât să consolideze „o barieră majoră dintre ei şi generaţiile tinere”.
Pe lângă instruire şi consiliere în domeniul IT, raportul recomandă de asemenea şi informarea personalului de vânzări IT cu privire la modul în care trebuie să comunice cu cei în vârstă pentru a-i ajuta atunci când cumpără computere sau diverse componente necesare pentru a avea acces la Internet. Un alt impediment în faţa accesului celor în vârstă la mediul online îl constituie dizabilităţile fizice de care suferă o parte dintre aceştia, mai precizează studiul.
Organizaţia non-guvernamentală a împărţit segmentul de vârstă studiat în două grupe: cei aflaţi între 55 şi 65 de ani şi denumiţi „vârstnicii de mâine” şi cei peste 65 de ani – „vârstnicii de azi”, tocmai pentru a sugera că îmbătrânirea accentuată a populaţiei va duce la o scădere a accesului la Internet în cazul în care nu se iau măsuri de atragere a grupului numit „bătrânii de mâine”.
„Cele 17 milioane de gospodării care nu au încă acces la Internet vor fi din ce în ce mai excluse din viaţa socială pe măsură ce numărul serviciilor furnizate exclusiv online va creşte”, prevede Gary Hockey Morley, director de marketing al serviciului poştal britanic, care a mai precizat faptul că că abilităţile digitale devin abilităţi de viaţă în cadrul societăţii actuale.

Sursa: Gandul



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !