În ciuda temperaturilor extrem de scăzute înregistrate în ultima perioadă, sistemul de alimentare cu apă a fost funcțional în Timiș. Problemele înregistrate au fost punctuale, susțin cei de la Aquatim, fiind vorba în principal despre instalații de apă care nu au fost protejate de îngheț.
„În pofida avertizărilor și sfaturilor de protejare a contoarelor de apă oferite de Aquatim, de vineri până luni, la dispeceratul societății au fost înregistrate, în total, circa 476 de sesizări cu privire la lipsa apei din cauza înghețării branșamentelor, a apometrelor sau chiar a instalațiilor interioare de apă, aflate pe proprietatea consumatorilor. Rețelele publice de alimentare cu apă nu au fost afectate de ger, numărul avariilor nedepășind media zilnică”, a declarat Ilie Vlaicu, directorul societății de apă și canal.
Atât în Timișoara, cât și în localitățile din jurul orașului, în acest sfârșit de săptămână au fost înregistrate 230 de sesizări privind lipsa apei – branșamente și contoare înghețate. Și luni s-a sunat în neștire la Aquatim: aproape 200 de oameni au sunat de dimineață pentru a se plânge de aceeași problemă.
„Echipele de intervenție au lucrat pentru remedierea acestor avarii, începând de vineri, fie prin dezghețarea contoarelor, fie prin înlocuirea acestora cu unele funcționale. În total, în acest sfârșit de săptămână s-a lucrat cu 29 de echipe, iar în prezent se lucrează cu 19 echipe. La cele cinci sucursale Aquatim – Deta, Făget, Jimbolia, Buziaș, Sânnicolau Mare – au fost înregistrate, în total, 128 de sesizări privind apometre înghețate și s-a lucrat cu câte două echipe la fiecare sucursală. Intervenția promptă a echipelor a dus la soluționarea cu succes a majorității problemelor semnalate, urmând ca în cursul zilei de astăzi să fie rezolvate și cele care încă nu au fost soluționate”, a transmis, luni, directorul societății de apă și canal.
Reprezentanții Aquatim le reamintesc clienților că este responsabilitatea lor să protejeze de îngheț contoarele montate pe proprietatea lor. Protejarea contoarelor de apă, în special a celor montate în subsolurile imobilelor neprotejate termic și în căminele de apometru, se face cu ajutorul materialelor termoizolante sau a materialelor textile, susțin specialiștii.
Dispeceratul Aquatim poate fi contactat non-stop la numerele de telefon 0256.201.362 și 0756.119.528, pentru probleme legate de serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare.
Articole pe aceeași temă:
Frigul a oprit apa la robinetele timisorenilor! Recomandarile Aquatim
Citiți principiile noastre de moderare aici!