Fals şi adevărat despre ceai

2Comentarii
Fals şi adevărat despre ceai
Să fie adevărat că ceaiul ne protejează de bolile de inimă? Sau că ne fereşte de carii? Oare este mai sănătos dacă îl bem simplu, fără adaos de lapte? Citeşte şi vei afla nu doar răspunsurile la aceste întrebări, ci şi multe alte informaţii despre ceai.

După apă, ceaiul este cea mai consumată băutură din lume. Nu există colţ de pe Pământ unde să nu se bea măcar o ceaşcă de ceai pe zi. Originar din China, el este cultivat şi băut de mai bine de 2.000 de ani. Încă din acele vremuri era apreciat atât pentru savoarea, cât şi pentru virtuţile sale medicinale, care au fost descoperite repede. Astăzi, binefacerile sale asupra sănătăţii sunt recunoscute ştiinţific.
Aşa cum se întâmpla cu orice gen de tratament, naturist sau nu, şi ceaiului i se atribuie calităţi şi defecte care pot să nu fie chiar adevărate. Ba chiar în jurul unor anumite ceaiuri s-au creat reale legende.

Hai să vedem ce e fals şi ce nu.

Nu este bine să-l bem fierbinte
FALS

Îl putem bea atât de fierbinte cât suportam, căci are efect vasodilatator asupra vaselor noastre capilare, datorită flavonoidelor pe care le conţine. O calitate care ne aduce foloase atât vara, cât şi iarna. Prin dilatarea vaselor sangvine capilare, senzaţia de căldură, pe timpul rece, va fi mai intensă. Dimpotrivă, pe vreme caldă, vasodilatarea capilarelor produce un efect răcoritor, căci măreşte pierderile de căldură. Deci, încearcă şi bea-l fierbinte şi în timpul caniculei.

Persoanele care au anemie trebuie să limiteze consumul de ceai
ADEVĂRAT

Polifenolii conţinuţi în ceai se “leagă” chimic de fierul provenit din alimentaţie şi îi împiedica absorbţia. Femeile, dar în special copiii, trebuie să evite să bea ceai înainte sau imediat după masă, mai ales dacă dieta lor zilnică nu este suficient de bogată în carne şi produse din carne (principala sursă de fier a organismului). Dacă ceaiul însoţeşte de obicei mesele tale, ar fi bine să consumi simultan şi alimente bogate în vitamina C (de exemplu, să bei şi un suc de portocale sau o limonadă din lămâie proaspăta), care nu permite polifenolilor să împiedice absorbţia fierului.

Ne oferă protecţie anti-carie
ADEVĂRAT
Ceaiul începe să acţioneze în folosul tău încă de la prima înghiţitură. Substanţele conţinute, mai ales polifenolii, împiedica bacteriile din gura să producă acizii care atacă smalţul dinţilor. Pentru a alina o durere de măsea, chinezii ne sfătuiesc să mestecăm câteva frunze de ceai verde, iar în cazul aftelor, pentru a grăbi vindecarea şi pentru a alina durerea, să aplicăm pe zona afectată un săculeţ cu ceai negru umezit.

Poate da insomnii
ADEVĂRAT
Dacă îl consumi în cantităţi mari, poţi avea probleme cu somnul. De ce? Ceaiul conţine 2 substanţe stimulante, cafeină şi teofilină, care sunt mai puţin nocive decât cele din cafea. În funcţie de varietatea sa, o ceaşcă de ceai ne furnizează de 2-3 ori mai puţină cafeină decât una de cafea.
Totuşi, exista o problemă. Cafeină din cafea se eliberează repede şi acţionează scurt timp, pe când cafeină din ceai se difuzează în organism într-un timp mai lung şi are deci, efect prelungit.
Consumat moderat, însă, stimulează vigilenţa şi sporeşte capacitatea creierului de a analiza informaţiile pe care le primeşte zilnic. În concluzie, dacă nu vrei să stai treaz toată noaptea nu bea mai mult de 5-6 ceşti (ceşti, nu cani) de ceai pe zi.

Fals şi adevărat despre ceai

Fără lapte sau lămâie este mai sănătos
FALS
Polifenolii din ceai se leagă de fierul provenit din alimentaţie (în special din carne) şi îi împiedica absorbţia. Aşadar, cel mai bine ar fi să bem ceaiul între mese, ca să nu riscăm o carenţă de fier. În plus, este recomandabil să adăugăm în ceai lapte sau lămâie – acestea saturează ionii de fier, care vor putea fi absorbiţi mai bine aşa.

Ne fereşte de maladiile cardiovasculare
ADEVĂRAT
Ceaiul măreşte aportul zilnic de antioxidanţi, cei care contribuie la menţinerea unei sanatati bune. Atât ceaiul verde, cât şi cel negru conţin flavonoide şi polifenoli, substanţe cu efect antioxidant, care împiedică acţiunea radicalilor liberi, “duşmanii” ce ne îmbătrânesc înainte de vreme şi care sunt asociaţi cu apariţia afecţiunilor cardiovasculare, cataractei, cancerului.
2 ceşti de ceai conţin tot atâţia anti-oxidanti cât 7 pahare cu suc de portocale sau 20 de pahare cu suc de mere. S-a dovedit că 3-5 ceşti de ceai pe zi combat hipertensiunea şi normalizează nivelul colesterolului, principalii factori de risc ai bolilor cardiovasculare. Consumând regulat o singură ceaşca de ceai pe zi putem reduce aproape la jumătate riscul unui atac de cord, iar la persoanele cu vârsta peste 50 de ani acest obicei sănătos scade cu 70% pericolul unui accident cerebral.

Reguli de preparare

Modurile obişnuite de preparare a ceaiului sunt infuzia şi decoctul.
Pentru infuzie se utilizează în general părţile delicate – frunze, flori, fructe şi seminţe – în timp ce decoctul se foloseşte pentru a extrage substanţe din părţile “tari” – rădăcini, scoarţe.
Pune frunzele sau pliculeţul cu planta într-un ceainic de sticlă sau de ceramică şi nu în vase de metal, care pot da ceaiului un gust ciudat. În general, pentru o cană de ceai se folosesc 1-2 linguriţe de plantă uscată sau 2-4 linguriţe de plante proaspete. Citeşte cu atenţie recomandările de preparare.
Varsă apă fierbinte dar, atenţie, nu clocotita (70-80° C) peste planta. Cel mai bine e să foloseşti apa de izvor sau apă minerală plata – apa de la chiuveta conţine clor şi alte chimicale.
Acoperă vasul etanş şi lasă să infuzeze 3-4 minute. Se vor păstra culoarea, aromă şi gustul.
Strecoara-l cu atenţie. Nu e bine să laşi prea mult să infuzeze, căci se eliberează prea multă tanina, iar ceaiul va fi amar.



2Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor