O astfel de situaţie ne-a fost sesizată, zilele trecute, de un locuitor din zona Calea Aradului, care spune că penele de curent au devenit deja… obişnuinţă în cartier şi atrage atenţia asupra faptului că cetăţenii sunt expuşi unor accidente.
„Doresc să vă prezint o situație care mi se pare cel puțin bizară. Cu o frecvență pe care doar domnii de la primărie o cunosc. Se întrerupe iluminatul public în cartierul Calea Aradului Vest, beznă totală în tot cartierul. După ce fac câte o sesizare la primărie, vine lumina din nou. Apoi, după o lună-două, din nou o săptămână de beznă. Toate străzile sunt sparte de cei de la societățile de tv prin cablu. Gropi peste tot. Trebuie să fii foarte atent pe unde mergi, având în vedere că nu e nici un bec pe străzi. De asemenea, un mediu propice pentru hoți și tâlhari. Oricum, eu m-am săturat și de sesizări, și de nesimțire”, ne-a scris, revoltat, cititorul nostru.
Alţi timişoreni au remarcat faptul că sunt seri – chiar şi de duminică – când iluminatul public nu funcţionează pe arii extinse.
„Tot oraşul în beznă, iluminatul stradal oprit, din Aradului până în Girocului. Cu excepţia noii intersecţii de lângă Podul Michelangelo. Trebuie admirată şi pusă în valoare lucrarea, nu?”, a remarcat o altă cititoare www.tion.ro, după ce a traversat oraşul duminică seara.
Reprezentanţii Primăriei Timişoara spun că sesizează compania Enel săptămânal cu privire la problemele apărute în alimentarea cu energie electrică.
„În lunile iunie-iulie, au fost opt sesizări, cam una pe săptămână, făcute de noi către Enel, la sesizarea cetăţenilor care au reclamat probleme în diverse zone ale oraşului. Cineva de la noi merge cu ei de fiecare dată când se fac intervenţii”, afirmă reprezentanţii Direcţiei de Comunicare a municipalităţii.
Primarul Nicolae Robu spune că primăria nu are ce să facă şi le recomandă cetăţenilor să depună ei reclamaţii împotriva Enel la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor.
„Oamenii trebuie să se plângă la Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor, pentru că noi chiar nu mai avem ce să facem… Noi am semnat un nou contract cu Enel pentru că din punct de vedere financiar a fost avantajos, ne-au mai făcut o reducere, s-au angajat să mai ducă în subteran cabluri, să mai mute nişte stâlpi… Sunt probleme tehnice, tot timpul cade câte ceva. Noi punem presiune pe Enel să se retehnologizeze, numai că, fiind o companie privată, care are şi capital străin, autoritatea noastră asupra lor este redusă. Intervenţiile sunt standardizate. Ei au birocraţia rigidă a marilor companii care nu permit modificări punctuale, se aprobă greu documentaţiile, nu există prerogative pentru schimbări la nivel local. Noi facem sesizări. Trebuie să facă plângeri şi cetăţenii la Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor, noi am făcut. Primăria se plânge, contractul este între primărie şi Enel, dar ar trebui să facă şi ei reclamaţii la Protecţia Consumatorilor, să fie presiunea mai mare. Şi pe strada mea este frecvent întuneric…”, a concluzionat Robu.
Oficialii municipalităţii au anunţat recent încheierea unui nou contract cu Enel, pe un an, afirmând că au primit din nou garanţii de la reprezentanţii companiei că se va interveni prompt pentru remedierea problemelor care afectează buna funcţionare a iluminatului public.
UPDATE. Primarul a revenit cu precizări cu privire la relaţiile contractuale cu Enelul. Întrebat de ce anume a rămas oraşul în beznă duminică seara, edilul a afirmat că presupune că „din motive meteo”. Ulterior, a acuzat compania că nu a investit în retehnologizare.
„Din păcate, Enel nu a făcut retehnologizarea care s-ar fi impus sau, în orice caz, nu a făcut-o la nivelul necesităţilor. Adresez un nou apel către conducerea Enel, să înţeleagă că nu se poate mulţumi să facă doar încasări, ci trebuie şi să investească”, a afirmat Robu.
Ce este de făcut în aceste condiţii? Trebuie să fim insistenţi, crede primarul.
„Noi am pus piciorul în prag, am obţinut condiţii mai avantajoase decât până acum, am solicitat Enelului şi să fie mai receptiv la nevoia de a duce în subteran cablurile. Un alt furnizor nu ar fi folosit un alt sistem de distribuţie, tot aici am fi ajuns până la urmă. E de insistat pe toate canalele pe lângă Enel să se retehnologizeze, astfel încât să nu mai apară astfel de probleme. Asta este situaţia acum, nu prea există săptămâni în care să nu apară vreo defecţiune undeva. Cetăţenii trebuie să ştie că nu primăria asigură iluminatul. Primăria are un contract cu cei doi operatori, AEM şi Elba, şi respectiv furnizorul de energie electrică şi distribuitorul în egală măsură este Enelul”, a adăugat Robu.
Compania nu poate fi sancţionată, spun oficialii municipalităţii. „Nu, pentru că acest contract prevede intervenţii în termen de 24 de ore. Nu există altă variantă. Se intervine, numai că dacă se remediază defectul respectiv în trei-patru ore, cetăţenii nu mai simt asta… Facem tot ce depinde de noi pentru a schimba această situaţie, dar pe de altă parte ştim ce pârghii avem la dispoziţie şi nu avem foarte multe”, a conchis edilul-şef.
Alte articole pe aceeași temă:
Primaria Timisoara are un nou contract cu Enel si… promisiuni in privinta penelor de curent!
Timisoara, de la primul oras cu iluminat electric la penele de curent ale Enel
Citiți principiile noastre de moderare aici!