Efectele publicităţii asupra minorilor

Efectele publicităţii asupra minorilor
Tacticile agresive de marketing si publicitate imbolnavesc copiii, atesta un studiu britanic.

Ponderea tot mai mare a exploatarii comerciale a copiilor alimenteaza o crestere a hartuirilor infantile, a obezitatii si a cazurilor de depresie in randul minorilor din Marea Britanie, scrie in editia sa de ieri cotidianul „The Daily Telegraph”. Sindicatul National al Profesorilor (NUT) a avertizat ca minorii trebuie „protejati” de tacticile tot mai sofisticate de marketing si publicitate, care prezinta „mai multe niveluri de pericol” pentru tineri.
Companiile sunt acuzate ca angajeaza in mod frecvent minori, precum si specialisti in psihologia consumului, care contribuie la „vizarea mai eficienta a copiilor”, situatie care are consecinte devastatoare pentru sanatatea si starea de spirit a celor mici. Studiul realizat de NUT este cea mai complexa analiza realizata pana in prezent a impactului crescand al publicitatii asupra copiilor. Din cercetare reiese ca tinerii sunt expusi la peste 10.000 de reclame numai la televizor, pe langa sutele de pop-up-uri de pe internet.
De la copii la parinti
Copiii cu varsta de 10 ani sunt familiarizati cu 300-400 de marci diferite. Foarte multe companii, intre care si cele care vand produse alimentare populare, sunt identificate in raport ca utilizand strategii de marketing „vatamatoare” pentru minori. Reclamele creeaza o „cultura cool”, in care copiii sunt presati sa poarte marcile „potrivite” si sa arate intr-un anumit fel pentru a se integra.
Drept rezultat, parintii devin victime ale plangerilor micutilor, mai ales de Sarbatori, si se simt la randu-le fortati sa cheltuiasca mari sume de bani pe cele mai la moda jucarii si haine.
„Presiunea de a se conforma si a consuma poate conduce la niveluri de materialism excesive, la competitie si la hartuire intre copii. Exista in aceasta consecinte periculoase pentru sanatatea fizica si mintala a tinerilor. Cresterea numarului cazurilor de obezitate infantila si de boli premature, precum diabetul de tip 2, subliniaza pericolele puse de reclamele la alimente nesanatoase pentru copii”, a declarat secretarul general al NUT, Steve Sinnott.
SAPTE PACATE
Pericolele identificate de studiul NUT
> Minorii sunt bombardati cu „imagini nerealiste si imposibil de atins” ale felului in care ar trebui sa arate, ceea ce provoaca sporiri ale cazurilor de anorexie, bulimie si alte tulburari de alimentatie
> Baietii folosesc de la varste fragede (incepand cu 14 ani) steroizi anabolizanti pentru a creste mai repede si mai mult
> Peste jumatate dintre copii cunosc pe cineva care a fost hartuit pentru ca nu avea cele mai recente gadgeturi sau cele mai moderne haine
> Aproape trei sferturi dintre fetitele de 7 ani vor sa fie mai slabe
> Fetele prepubescente au tendinta ingrijoratoare de a purta haine si a folosi machiaje provocatoare din punct de vedere sexual
> Aproximativ 70% dintre copii resimt presiunea de a arata perfect si a purta cele mai moderne accesorii vestimentare
> Aproape o treime sunt nefericiti de felul in care arata

Sursa: EVZ



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !