Duster, primul crossover de la Dacia

Reactualizat la:
40Comentarii
Duster, primul crossover de la Dacia

Conceptul pe care Dacia îl va prezenta la salonul
auto de la Geneva se numeşte Duster şi este un
model de tip crossover, care combină formele unui
automobil coupe cu cele ale unui vehicul de familie de tip
MPV (Multi Purpose Vehicle), a anunţat constructorul
auto.

Duster, primul concept car al mărcii Dacia, este
un crossover ingenios. Văzut din partea
şoferului, Duster este un coupé sportiv.
Văzut din partea pasagerului, Duster este un MPV
(Multi Purpose Vehicle) având două uşi cu
deschidere în sensuri contrare
“, se arată
într-un comunicat al Dacia remis, luni. Conceptul are
1,49 metri înălţime, 4,25 metri lungime
(cât un Logan Sedan – n.r.) şi 1,64 metri
lăţime. Ampatamentul măsoară 2,8 metri,
maşina fiind un crossover robust şi sportiv,
reiese din comunicat. “O atenţie specială a
fost acordată performanţelor aerodinamice ale lui
Duster (coeficientul Cx este de 0.30)”,

menţionează Dacia. Conceptul este echipat cu un
propulsor diesel de 1,5 litri care dezvoltă 105 Cai
Putere, echipat cu filtru de particule. Astfel, motorul
emite 139 de grame de dioxid de carbon pe kilometru şi
are un consum de 5,3 litri pentru 100 de kilometri
parcurşi. Maşina accelerează de la 0 la 100
de kilometri pe oră în 9,6 secunde.”Duster
este un crossover futurist care permite Dacia să
ilustreze valorile sale de marcă, bazate pe
simplitate, robusteţe şi autenticitate, pe un
teritoriu unde nu ne-am fi aşteptat. În
habitaclu regăsim toată ingeniozitatea şi
generozitatea Dacia. Interiorul Duster degajă o
senzaţie agreabilă datorită combinaţiei
a două culori dominante, ciocolatiu şi albastru.
Structura integral vitrată a pavilionului permite
luminii să pătrundă în habitaclu.
Scaunele faţă au un profil foarte subţire
iar forma lor oferă ocupanţilor confort şi o
susţinere optimă. Scaunul şoferului este
susţinut de o structură care se prelungeşte
până la consola centrală
“,
notează Dacia.Constructoul arată că
airbag-ul pentru şofer este plasat în structura
inferioară a volanului, lăsând loc,
în partea centrală, unui ecran
electronic.”Planşa de bord include şi un
torpedo cu capacitatea de 20 litri. Spaţii de
depozitare suplimentare, cu capacitatea de 8 litri, se
află dispuse în portiere. O altă cutie este
disimulată în spătarul scaunului dreapta
spate. Uşor accesibilă, aceasta culisează
din portbagaj
“, se arată în comunicat.
Constructorul din Mioveni notează că maşina
poate avea două sau patru locuri. “Nu este nevoie
decât de câteva secunde pentru a trece de la o
configuraţie «4 locuri, mod de utilizare
cotidian» la o configuraţie «2 locuri, mod
sportiv». Cu ajutorul unui simplu buton, scaunul
pasagerului culisează pe şine ascunse în
planşeu, alunecând sub scaunul şoferului.
Cele două scaune se transformă într-unul
singur, degajând un volum de încărcare de
2 metri cubi ce permite îmbarcarea unei biciclete.
Aceasta se fixează cu uşurinţă
datorită unor sisteme de ancorare aflate sub bancheta
spate şi în planşeu
“, arată
Dacia.



40Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor