Dintr-un colt de Japonie, pe tronul de aur al Chinei, la Opera din Timisoara

Dintr-un colt de Japonie, pe tronul de aur al Chinei, la Opera din Timisoara
O tragică poveste de iubire, delicată ca zborul unui fluture, îi va aduce pe spectatorii Operei într-un colţ din Ţara Soarelui Răsare. Periplul muzical în îndepărtatul Orient va continua, pentru melomanii urbei, în ţara mătăsurilor şi a puterii absolute. La o distanţă de doar trei seri, timişorenii vor putea „călători”, cu artiştii Operei, în Japonia şi în China.

Duminică, 10 martie 2013, de la ora 19, Spectacolul „Madama Butterfly”, operă de Giacomo Puccini pe un libret de Luigi Illica şi Giuseppe Giacosa (bazat pe o povestire de John Luther Long şi o piesă de David Belasco), va fi dirijat de David Crescenzi. Rolul titular o are interpretă pe reputata soprană Carmen Gurban, pentru partitura locotenentului F.B. Pinkerton a fost invitat, de la Bucureşti, tenorul Călin Brătescu, iar Nicoleta Colceiar va debuta în rolul Kate Pinkerton.

Acţiunea operei are loc la începutul secolului al XX-lea, în Japonia, lângă portul Nagasaki, iar regizorul Mario de Carlo (Italia), autor al mai multor montări de răsunet pe scena lirică timişoreană, a reconstituit în acest spectacol atmosfera niponă a epocii, în detalii pline de farmec. Schiţele sale de costume, expuse în holul Operei timişorene, dezvăluie drept sursă de inspiraţie preţioase stampe japoneze: artiştii îşi joacă rolurile încălţaţi în „zori”, sandale tradiţionale împletite din paie de orez sau decupate în lemn de bambus, înveşmântaţi în bogate chimonouri în culori aprinse, sau în hakame largi, prinse în obi – brâuri de mătase, cu evantaie în mâini.

Miercuri, 13 martie 2013, de la ora 19, timişorenii se vor putea “teleporta” în Ţara Surâsului, o ţară exotică, luxuriantă, luminată de lampioane şi vegheată de un Buddha de aur. Spectacolul cu opereta lui Franz Lehar o va avea la pupitrul dirijoral pe Mihaela Silvia Roşca. “Ţara imaginară a surâsului, în care lucruri uluitoare se succed ameţitor, este China mătăsurilor de lux şi a puterii absolute care stă pe un tron de aur. Ţara Surâsului nu are nimic din reţetarul operetei, nici măcar happy-end nu are. Lehar îl admira mult pe Puccini şi această operetă este de inspiraţie eminamente pucciniană. Ţara Surâsului este, în esenţă, o Butterfly <<în revers>>”, consideră regizoarea Marina Emandi Tiron.

S.P.D.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !


Regulament de plasare a anunturilor