Din 2011 dispar cartile de munca, totul va fi electronic!

5Comentarii
Din 2011 dispar cartile de munca, totul va fi electronic!
Sfârşitul anului 2010 va coincide şi cu cel al celebrelor cărţi sau carnete de muncă. De la 1 ianuarie 2011, acestea nu vor mai fi gestionate de inspectoratele teritoriale de muncă (ITM). În schimb, toate datele privind evidenţa salariaţilor, vechimea în muncă şi dreptul la pensie vor fi înregistrate, în format electronic, la casele judeţene de pensii.

Dispariţia fostelor (deja) carnete de muncă era programată încă pentru anul 2004. Termenul a fost amânat însă de trei ori, pentru 1 ianuarie 2007, apoi 1 ianuarie 2009 şi, în fine, 1 ianuarie 2011. Măsura instituită prin OUG 148/2008 nu tulbură însă prea mult apele la ITM-uri.

„Dacă în locul acestor carnete se va stabili altă formă, electronică, de evidenţă a salariaţilor, atunci se poate spune că ideea e excepţională”, crede Cornelia Corescu, şefa ITM Timiş. „Avem sute de metri pătraţi de arhive şi plătim zeci de milioane de lei chirie Fabricii de Pălării pentru aceste spaţii”, a mai explicat Corescu.

Ce se va întâmpla cu celelalte zeci – de angajaţi de această dată – care se ocupau de carnetele de muncă? O spune tot inspectorul-şef Corescu: „Avem în momentul de faţă circa 35 de oameni angrenaţi în această activitate. O parte rămân în cadrul biroului care eliberează adeverinţele de vechime, iar alţii vor trece la activităţi de control relaţii de muncă”.

Corpul de control al inspectoratului, al cărui efectiv de 15 oameni era oricum considerat insuficient pentru un judeţ cu suprafaţa şi populaţia Timişului, se va îngroşa astfel substanţial.

Dacă ITM-urile o scot cumva la capăt, angajatorii vor resimţi cel mai mult modificarea. Până acum, firmele cu mai puţini angajaţi preferau să achite lunar un comision către ITM, un comision de 0,75% din fondul lunar de salarii, pentru păstrarea şi completarea cărţilor de muncă, în loc să angajeze un om cu drept de semnătură de la ITM. Acum angajarea unei persoane certificate este obligatorie.

Pe de altă parte, marii angajatori oricum îşi ţin cărţile de muncă la sediul propriu şi au şi oameni cu drept de semnătură care pot interveni pe ele. Atâta doar că noua modificare ar putea prevedea ca în Registrul general de evidenţă al salariaţiilor – Revisal să fie introduse de la 1 ianuarie şi datele salariale ale angajaţilor, în condiţiile în care, până acum, orice informaţii privind veniturile lunare erau gestionate de ITM. Ceea ce ar presupune, desigur, ca firmele să aibă o persoană care trebuie certificată pentru folosirea Revisal.

M. H.



5Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor