Dezbatere publica pentru dezvoltarea infrastructurii de transport a Timisoarei pana in 2030

De Roxana Deaconescu
Reactualizat la:
12Comentarii
Dezbatere publica pentru dezvoltarea infrastructurii de transport a Timisoarei pana in 2030
© Dezbatere publica pentru dezvoltarea infrastructurii de transport a Timisoarei pana in 2030
Timișorenii sunt invitați săptămâna viitoare să dezbată Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Polul de Creștere Timișoara. Cei care nu pot ajunge pot trimite idei în scris.

Primăria Timișoara organizează pentru zilele de miercuri, 6 aprilie, dar și joi, 7 aprilie, între orele 9-17, la Atelierul de Urbanism de pe strada Alba Iulia nr. 2, dezbaterea publică cu privire la „Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Polul de Creștere Timișoara” – PMUD. Cei care nu pot participa, dar au totuși idei pentru dezvoltarea Timișoarei până în 2030 le pot trimite în scris, la adresa codruta.orobeti@primariatm.ro, sau le pot depune la Direcția Secretariat General – Biroul Asistare Consiliul Local.

„Planul este cel mai important document strategic la nivelul transportului urban realizat în Timișoara, cu un orizont de implementare până în anul 2030. El cuprinde, ca durată, două cicluri de finanțare europeană și o anvelopă bugetară de aproximativ 700 de milioane de euro pentru următorii 15 ani. Planul a fost realizat având în vedere următoarele concepte majore: accesibilitate, conectivitate, siguranță și securitate, impactul asupra mediului, eficiența economică, calitatea mediului urban”, a declarat, pentru Tion.ro, viceprimarul Dan Diaconu.

Planul cuprinde toate proiectele de infrastructură de transport până în 2030, acesta acoperind polul de creștere Timișoara, format din Timișoara și localitățile Becicherecu Mic, Bucovăț, Dudeștii Noi, Dumbrăvița, Ghiroda, Giarmata, Giroc, Moșnița Nouă, Orțișoara, Pișchia, Remetea Mare, Săcălaz, Șag, Sânandrei, Sânmihaiu Român. În faza de implementare a PMUD vor fi necesare studii de fezabilitate privind investițiile propuse.

„Au fost studiate trei scenarii alternative, cuprinzând proiecte testate la Londra în cadrul modelului software de transport. Dintre ele a fost ales un scenariu optim, la care au fost adăugate proiectele must-do, suport sau asumate deja de către municipalitate la momentul planului. Extinderea și modernizarea liniilor de tramvai, precum și alocarea de resurse pentru înnoirea flotei de tramvaie, transport metropolitan electric, centurile de sud și vest, închiderea inelelor de circulație 1, 2 și 4, pasaje subterane și supraterane, poduri peste Bega și extinderea și modernizare a sistemului de piste de biciclete la nivelul orașului și polului, coridoare pietonale și reforma sistemului parcării sunt doar câteva dintre tipurile de proiecte incluse în cadrul PMUD”, a mai explicat Diaconu pentru Tion.ro.

Practic, cele trei scenarii au fost analizate de consultantul Primăriei Timișoara, una dintre cele mai mari firme din domeniu, cu sediul în Londra.

Documentul are peste 300 de pagini. Planul poate fi consultat aici.



12Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor