De sarbatori si pana atunci…

De Lavinia Bratu Ceuță
Reactualizat la:
De sarbatori si pana atunci…
Toată săptămână acesta vă îndemn să fiți cumpătați cu mâncarea. În prag de sărbătoare, să ne pregătim gustul și starea de bucurie printr-o atenție asupra acesteia.

Ce avem pe masă de sărbători?
Dar, ce nu avem pe mese…

Tocmai de aceea vă îndemn ca în aceste zile să fiți cumpătați și rezervați. Produsele de origine animală ar fi bine să nu fie o opțiune și nu doar pentru a ține post. Gândul la zilele de Paști, la masa bogată în ouă, caș și carne, iată de ce ar fi bine să fim cumpătați. Puterea gustului, din belșugul gastronomic al zilelor de Paști, să fie un deziderat obținut și prin privarea de hrană procesată, printr-o dietă mai simplă, naturală din această ”Săptămână Mare”.

Gata deparazitarea de viermi intestinali?
Gata și perioada de detoxifiere, pe care o facem în fiecare primăvară?
Gata încărcați cu clorofila verde din toate frunzele cu care ne-am bucurat gustul și sănătatea – leurdă, spanac, măcriș, usturoi verde -, asigurând aportul maxim de enzime dătătoare de viață?
Ați împlinit toate aceste ”must have –uri” ale primăverii?

Este perfect! Iar, de nu ați reușit, poate că de la anul o să fiți atenți să le integrați în obiceiurule voastre. Nu de altceva, dar prea vorbește toată lumea despre hrana de zi cu zi, cum ea ar fi cel mai simplu mod de prevenție a bolilor, medicamentul zilnic a sănătății omului!

Mesele românilor în sărbătoare sunt îmbelșugate. Aduc multă bucurie, odată cu revederea celor dragi și încântarea de a fi lângă familie. Dacă-am mai fi și cumpătați, ce bine ne-ar mai tihni toate!

Câteva gânduri legate de digestia bună din aceste zile

· Încercați să nu mâncați mai multe feluri de mâncare la o masă și fiecare dintre acestea să fie însoțită de ceapă verde, salată, usturoi verde sau ridichi;
· Desertul, cozonacul sau prăjiturile să fie o masă separată. Ar putea fi micul dejun din a doua zi de Paști. Niciodată nu se consumă desert după o masă copioasă, astfel se blochează toată digestia!
· Alegeți doar o proteină de origine animală la o masă – ou, brânză, carne;
· Un pahar de vin roșu vă ajută la digestie, la fel și țuica românului, însă, mare grijă la cantitate! Doar un pahar este medicament…
· Ceaiurile digestive calde să fie prezente, vă vor ajuta, cu siguranță!
· Între mese, o activitate de joc sau plimbare în natură, o drumeție în familie ajută și sporesc stare de bine și bucurie!

Zile frumoase tuturor, cu multă bucurie și liniște adâncă în sufletele fiecărui român!

Puteți consulta mai multe articole pe această temă aici.