De ce întârzie lucrările la pasajul din Calea Şagului? Ploaia şi neprevăzutul!

20Comentarii
De ce întârzie lucrările la pasajul din Calea Şagului? Ploaia şi neprevăzutul!
Timişoara – Proiectanţi, executanţi şi reprezentanţi ai primăriei au dat marţi explicaţii cu privire la modul în care decurge consolidarea pasajului din Calea Şagului. „Şi noi suntem nemulţumiţi”, „am fost nevoiţi să schimbăm soluţia tehnică”, „au venit ploile” – cam aşa au sunat explicaţiile specialiştilor!

Ordinul de începere a lucrărilor de reabilitare a pasajului din Calea Şagului s-a dat în luna mai. A trecut însă vara, a trecut şi toamna şi am intrat în iarnă, fără să se întâmple prea multe. Cei care se ocupă de reabilitare, proiectantul, Adrian Bota, de la firma APECC, şi directorii societăţilor care răspund de execuţie, Cornel Bota, de la Drumuri Municipale, şi Ştefan Costin, de la Pod Construct, spun că s-au lovit de diverse probleme tehnice neprevăzute. După ce circulaţia pe pasaj a fost deviată pe câte o singură bandă pe sens, s-a luat decizia de a se renunţa la devieri, pe perioada sărbătorilor, şi s-a turnat un strat subţire de asfalt. Lucrarea va fi reluată serios în primăvară, în funcţie de vreme, iar până în 18 decembrie vor mai avea loc unele lucrări de curăţare sub pasaj şi la trotuare. Directorul Pod Construct a găsit tot felul de scuze pentru faptul că nu s-a prea lucrat: „A fost o perioadă ploioasă, nu se putea lucra. Am fi vrut să facem mai mult decât am reuşit… Pe perioada rece nu vom putea turna beton”, a precizat Ştefan Costin.

„Lucrare de bijutier”

Pe perioada verii, până în toamnă, s-au făcut unele lucrări pregătitoare… Sunt montate turnuri metalice la piloni, se va ridica tablierul (n. r. – grinzile care formează sistemul de rezistenţă al pasajului, pe care se circulă). Această lucrare de reabilitare va fi mai mult o lucrare de bijutier, nu vom vedea macarale mari, se va lucra mai mult sub pasaj. Ne pregăteam să ridicăm tablierul, dar au venit ploile şi am renunţat. Va fi o lucrare de durată, care va crea disconfort, pentru că se va circula pe câte o bandă, şi nu veţi vedea o activitate formidabilă cu utilaje”, a precizat proiectantul, Adrian Bota. Acesta admite că lucrarea a întârziat cu trei luni, în condiţiile în care termenul de execuţie este de doi ani. „Atunci când vremea o va permite, având în vedere că vom turna betoane de înaltă rezistenţă, vom continua lucrările. Când începi lucrări de reparaţii, nu ştii ce găseşti dedesubt. Am schimbat soluţia şi, prin turnarea acestor betoane, vom reduce termenul de execuţie”, spune Cornel Bota, de la Drumuri Municipale. Această nouă soluţie va presupune însă şi costuri mai ridicate, dar executanţii n-au încasat, deocamdată, niciun ban de la primărie. Consolidarea pasajului va costa 8 milioane de lei, iar banii vor veni din bugetul local, pentru că guvernul a refuzat să aloce fonduri.



20Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor