Cum sa punem capat dietelor de slabit

De Lavinia Bratu Ceuță
Cum sa punem capat dietelor de slabit
© Tion: Cum sa punem capat dietelor de slabit
Problema nu este A SLĂBI, problema este A MENȚINE greutatea obținută după dietă, după o constricție nutrițională. Ce spun statisticile despre aceasta? O să fiți uimiți…

  • 30% revin la greutatea inițială și chiar o depășesc după primul an de la dietă;
  • 70% revin la greutatea premergătoare dietei, în trei ani;
  • 95% dintre persoane, în 5 ani.

Aceste statistici sunt valabile în cazul tuturor regimurilor cunoscute la ora actuală, fără nici o excepție. Publicitatea prin care se arată rezultatele vreunei vedete, cu o anume dietă de slăbit miraculoasă, este doar o informație extrasă dintr-un context, o informație trunchiată, lipsită de unitate și veridicitate.

”Nu poți fi în același timp și călău și victimă”, spunea Dr. Lecerf, șeful serviciului de nutriție al Institutului Pasteur din Lille, cu privire la dietele de slăbit.

Putem face un bilanț concret asupra efectelor date de dietele de slăbit. Da, acestea ar fi consecințele:

  • metabolismul este încetinit și nevoile scăzute;
  • revenirea la greutatea inițială, chiar și depășirea acesteia în maxim 5 ani;
  • creșterea absorbției alimentare;
  • scade masa musculară;
  • un început de hipotiroidie;
  • dereglarea sistemului imunitar;
  • apariția foamei sporite, datorită mecanismelor de folosire a zahărului și ritmului alimentar;
  • orientarea metabolismului cu precădere pentru stocare, prin dilatarea țesuturilor;
  • îngrășarea provocată de creșterea de cortizol, dietele aducând multă frustrare, stres și o indispoziție crescută;
  • creierul începe să funcționeze după noile ritmuri aduse odată cu practicarea acestor diete de slăbit, iar bilanțul se agravează cu fiecare nou regim;
  • plăcerea și respectul față de hrană și de propria persoană devin complet denaturate;
  • hrana capătă o altă valență pentru corp și minte, una care nu este generativă și de susținere a sănătății, din păcate.

Dietele de slăbit pot fi doar un colac de salvare atunci când ne hotărâm a schimba stilul alimentar și nu numai.

Stilul de viață trebuie resetat atunci când pornim o schimbare de acest fel. Somnul bun, mișcarea fizică și o minte plină de bucuria schimbării sunt suportul ce mijlocesc și contribuie la ce ne dorim a obține. Vrei să slăbești? Apucă-te de treabă cu tine, cere suportul celor din jur sau a profesioniștilor în domeniu! Cu bucurie, cunoaștere și multă perseverență, vei reuși!

„Nu există niciodată un învingător atunci când te lupți cu tine însuți.” J._P. Zermatti

Bibliografie: Dr. Marie Thirion, „De ce mi-e foame? De la teama de lipsuri la nebunia dietelor”, Ed. Philobia – 2015