Peste 5,5 milioane de euro, majoritatea bani europeni, au costat lucrările pentru extinderea liniei RATT până la Ghiroda. Șantierul a fost deschis încă din 2014 și ar fi trebuit să fie închis în primăvara anului 2015. S-a mai lucrat câteva luni, iar lucrările sunt gata, dar troleibuzele 11 vor ajunge abia în câteva săptămâni la Ghiroda. Potrivit reprezentanților Primăriei Timișoara, Enel mai are de mutat câteva cabluri.
Vă reamintim că un proiect asemănător a fost pus în practică și pentru localitatea Dumbrăvița. Primarul Timișoarei a tăiat deja panglica, dar troleibuzele vor circula abia din weekendul de dinainte de 1 decembrie, pentru că reprezentanții RATT nu au pus încă la punct toate detaliile.
„Cred că în două-trei săptămâni vor circula troleibuzele până la Ghiroda. La Dumbrăvița lucrurile sunt clare, nu avem nicio problemă, probabil că în weekendul de dinainte de 1 decembrie vom da drumul la circulație, dar la Ghiroda, în vreo două săptămâni, aproximativ, vom fi gata. Așa estimăm, însă nu avem certitudinea”, ne-a declarat Nicolae Robu.
De îndată ce linia 11 va merge spre Ghiroda, va fi desființată linia metropolitană. La începerea lucrărilor, primarul localității, Vasile Dorel Cădariu, anunța că se va renunța și la linia internă nr. 29.
Potrivit proiectului, troleibuzele vor opri în zece stații noi. Vor merge pe Calea Dorobanţilor – DN 6 – str. Victoria – str. Ialomiţa – str. Dunărea – Calea Ghirodei – str. Turda – str. Palmierilor – str. Ştrandului. Lungimea noului traseu este de 7,5 km.
UPDATE. Oficialii RATT spun că „sunt șanse” ca linia 11 să ajungă la Ghiroda anul acesta.
Reprezentanții Regiei Autonome de Transport în Comun nu sunt atât de optimiști ca primarul Nicolae Robu. Ei susțin că „sunt șanse ca până la sfârșitul anului să circule troleibuzele 11 până la Ghiroda”, odată ce vor fi finalizate lucrările de infrastructură.
În ceea ce privește circulația troleibuzelor spre Dumbrăvița, reprezentanții regiei spun că cei care locuiesc în Dumbrăvița și lucrează în Timișoara vor putea face naveta cu linia 14M, independentă de linia 14. Biletele RATT nu vor fi valabile pe acest mijloc de transport, iar călătorii vor putea merge legal doar cu abonamente.
„Va fi 14M spre Dumbrăvița, o linie independentă de linia 14, care va circula de la Dumbrăvița până în sensul giratoriu de pe str. Barițiu. Nu se va circula cu bilete, ci doar în baza abonamentelor lunare, un abonament va costa 53 de lei”, ne-a declarat Cosmin Bradu, purtător de cuvânt al RATT.
Citiți principiile noastre de moderare aici!