Cu putin efort financiar si rabdare, puteti scapa de cozile la Finante

2Comentarii
Cu putin efort financiar si rabdare, puteti scapa de cozile la Finante
Timişenii încep să folosească certificatul digital „Până la mijlocul lunii ianuarie au fost depuse 2.041 de cereri pentru utilizarea certificatului digital”, ne-a declarat Mircea Călin, directorul executiv al Direcţiei de Finanţe Timiş. Data limită pentru depunerea primelor declaraţii în sistem on-line, cele aferente lunii ianuarie, este 25 februarie.

Noua modalitate de depunere a declaraţiilor fiscale la Direcţiile de Finanţe presupune utilizarea unui certificat digital calificat. Cei care trebuie să efectueze diferite raportări către Fisc sunt obligaţi să scoată din buzunar în jur de 50 de euro pentru obţinerea acestui certificat. În plus, trebuie să parcurgă o procedură în zece paşi pentru a se înregistra în sistemul electronic care permite transmiterea declaraţiilor la distanţă.

Piaţa furnizorilor de asemenea certificate digitale este una limitată. Doar trei societăţi sunt autorizate să le emită. Reprezentantul unei firme va fi nevoit să scoată din buzunar în jur de 40-50 de euro pentru fiecare certificat, echivalent în lei, fără TVA. Valabilitatea unui certificat digital calificat este de un an, după care se va reînnoi. Acest lucru implică un cost de aproximativ 30 de euro, fără TVA. Lista furnizorilor de certificate digitale calificate acreditaţi în prezent se găseşte pe site-ul Ministerului Comunicaţiilor (www.mcsi.ro). După obţinerea certificatului, solicitantul trebuie să parcurgă o procedură în zece paşi pentru a înregistra utilizatorul documentului digital în sistem. Ulterior, prin intermediul portalului e-Romania, acesta se va putea loga în sistem, va semna digital documentele şi va putea transmite în mod electronic declaraţiile fiscale.

Trimiterea în sistem digital a declaraţiilor este deja utilizată de o categorie de contribuabili, cei mijlocii, încă de anul trecut. „Pentru luna noiembrie am primit 1.575 de declaraţii digitale. Pe un singur certificat digital se pot trimite mai multe declaraţii. Un contabil poate trimite actele pentru toate firmele pe care le are în administrare, dar acestea trebuie înregistrate în momentul depunerii solicitării de înregistrare”, ne-a mai declarat Mircea Călin.

Titularii certificatelor calificate se vor înregistra la adresa: www.anaf.ro, secţiunea „Declaraţii electronice/ înregistrare certificate digitale”. După obţinerea certificatului de semnătură  electronică se descarcă un document de confirmare de pe portalul ANAF şi acesta se transmite la ANAF, prin opţiunea „Înregistrare certificate calificate” din modulul „Declaraţii electronice”. Cererea de utilizare (formularul 150) se va lista, semna şi ştampila şi, împreună cu împuternicirea şi actul de identitate, trebuie prezentate la sediile Administraţiilor Finanţelor Publice.

M. Hoster



2Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor

Regulament de plasare a anunturilor