Drumul este realizat ca o alternativă la centura Timișoarei și leagă localitățile Sânmihaiu Român și Săcălaz. Practic, locuitorii din Utvin, Sânmihai sau chiar Freidorf ori Calea Șagului pot ajunge mai repede, fără a sta la cozi la semafoarele din urbea de pe Bega, la Săcălaz, în Ronaț, Mehala, Circumvalațiunii sau alte cartiere.
Au apărut însă și primele crăpături. Cititorii TION ne-au semnalat apariția gropilor pe acest drum, inaugurat la finalul anului trecut.
Președintele Consiliului Județean Timiș, Călin Dobra, spune că va face demersurile necesare pentru ca executantul să remedieze aceste probleme, drumul fiind în garanție, timp de trei ani.
„Am primit și eu anumite informații că nu este tocmai în regulă acea investiție, au apărut anumite fisuri. Fiți ferm convinși că vom face toate demersurile ținând cont că este un drum în garanție și vom notifica executantul pentru a remedia conform contractului toate problemele care au apărut pe acel drum. Drumul este în garanție trei ani. Orice probleme apărute din punctul de vedere al execuției trebuie remediate de executant”, a spus președintele Consiliului Județean Timiș, Călin Dobra.
Executantul va realiza lucrările pe banii săi, nu pe cei ai CJ Timiș.
Pe acel drum s-a instituit interdicția de circulație pentru camioanele cu tonaj mai mare de 12,5 tone, pentru a nu distruge șoseaua proaspăt construită. Această interdicție însă este des încălcată de cei care circulă cu camioanele de mare tonaj.
Drumul de la Sânmihaiu Român la Săcălaz este parte a unei centuri alternative a Timișoarei pe care dorește să o realizeze Consiliul Județean Timiș. Centura alternativă ocolește Timișoara și ar urma să lege Calea Aradului (DN 69) de Sânandrei, va trece prin Dudeștii Noi, pentru ca mai apoi să meargă spre Săcălaz, apoi Sânmihaiu Român și în final să ajungă la Șag.
Lucrările la drumul Sânmihai – Săcălaz au început în 17 august 2015, au fost sistate în 23 decembrie 2015 (pe perioada iernii), și au fost reluate în 31 martie 2016. Valoarea contractului este de 11 milioane lei (TVA inclus), fonduri provenite din bugetul CJ Timiș și Programul Național de Dezvoltare Locală. Lucrările au presupus asfaltarea a 5,5 km și construcția unui pod nou (18 metri lungime și 6,5 m – partea carosabilă).
Citiți principiile noastre de moderare aici!