Titu Bojin, șeful ABA Banat, a semnat miercuri, alături de vicepreședintele CJ Timiș, Traian Stancu, contractul de finanțare din fonduri europene a proiectului de reabilitare a canalului Bega și de construire a pistelor de biciclete până la Zrenjanin. Din păcate, chiar dacă aprobarea înființării punctului de frontieră a fost dată, proiectul de colaborare transfrontalieră nu este nici acum sigur. Aceasta din cauză că partenerii sârbi încă nu și-au dat acordul.
„Astăzi semnăm contractul, rămâne acceptarea de la vecinii noștri sârbi a problemei cu memorandumul cu trecerea frontierei. Am înțeles că sunt semnăturile de la fiecare instituție de acolo. Sper ca săptămâna viitoare să mergem în Voivodina, să avem o discuție cu președintele regiunii. Dacă partea sârbă nu își dă acordul până la 30 decembrie, sper să nu fie nevoie să ne gândim că nu se dă, se reziliază”, a declarat Bojin.
În cadrul acestui proiect, doar pe partea română sunt trei parteneri: 13 la sută din bani vin de la bugetul de stat prin Ministerul Dezvoltării, 2% vin de la Consiliul Județean, plus contractul cu IPA, pentru 85% din bani.
Referindu-se la reabilitarea nodului hidrotehnic de la Sânmihaiu Român, Bojin spune că la finalul lui 2019 lucrările vor fi finalizate.
„Contractul e semnat pe 48 de luni, eu sper ca în urma discuțiilor cu colegii, care au mai multă experiență, să nu dureze mai mult de doi. Mai avem cinci luni pentru definitivarea contractului. La finalul lui 2019 cred că va fi operațional nodul. Noi o să facem un grafic, până la demararea lucrărilor. Dacă sârbii vor spune nu proiectului, banii vor fi suportați de Apele Române de la nivel național, pentru a putea să facem anumite cheltuieli. Dacă nu se poate finanțarea asta, să căutăm pentru Sânmihai din alte surse”, a mai spus șeful de la Ape.
Citiți principiile noastre de moderare aici!