Compania de tehnologie Continental a dezvoltat o soluție care poate cel puțin să scutească șoferii de rutina parcării frecvente și repetitive. Noua funcție Trained Parking înregistrează și stochează secvența unei proceduri de parcare. Când trebuie să lase iar autoturismul în același loc, șoferul conduce mașina până unde a început înregistrarea și, la atingerea unui buton, vehiculul efectuează independent procedura de parcare învățată anterior.
În România, o echipă Continental din Iași lucrează la dezvoltarea de sistem: realizează algoritmi și acoperă implementarea software a acestei tehnologii.
„Procedurile de parcare, cum ar fi din fața casei în garaj, arată cât de eficientă este deja automatizarea în vehiculele existente. Când vine vorba de repetarea proceselor, automatizarea este deja imbatabila din punct de vedere al fiabilitatii. În plus, tehnologia devine din ce în ce mai performantă în ceea ce privește detectarea și reacția în cazul situațiilor schimbătoare“, a explicat Alfred Eckert, șeful departamentului Advanced Technology din cadrul diviziei Chassis & Safety din Continental.
Pentru funcția de Trained Parking, Continental utilizează senzori deja disponibili în mașină, cum ar fi camerele și radarele, pentru a detecta împrejurimile. Trained Parking este, prin urmare, un bun exemplu al modului în care tehnologia senzorilor în vehicule poate avea în mod eficient multiple întrebuințări. Când se învață, adică prima dată când treseul este condus manual, sistemul generează o hartă precisă a împrejurimilor din datele senzorului și apoi stochează această hartă. Când vehiculul se află în zona acoperită de hartă, acesta poate determina poziția sa precisă și poate conduce în mod automat pe ruta învățată. Șoferul poate ieși din autovehicul înainte de activarea procedurii de parcare, deoarece parcarea autoturismelor nu are nevoie de asistență pentru șofer. În acest fel, funcția Trained Parking nu numai că îl scutește pe conducătorul auto de o rutină obișnuită ci permite, de asemenea, parcarea mașinilor în spații strâmte, în garaj, fără ca șoferul să fie nevoit să se streseze pentru a ieși.
Funcția Trained Parking va fi disponibilă în două versiuni. Varianta care va fi prezentată ca parte a noii lumi a mobilității la Salonul Auto de la Frankfurt este parțial automatizată și necesită încă supravegherea șoferului. Funcționează astfel: funcția este activă numai atâta timp cât conducătorul auto continuă să apese un buton pe o cheie sau pe un telefon mobil. Acest lucru este de așteptat să fie în producția de serie în 2020. Următorul pas de dezvoltare este versiunea complet automatizată, care nu necesită supravegherea șoferului.
Folosind Trained Parking, mașina înregistrează la 360 de grade împrejurimile utilizând senzorii standard instalați în vehicul. Aceștia includ radare cu rază scurtă de acțiune și camere de supraveghere înconjurătoare, dar pot fi utilizate și alte tehnologii de senzori, precum LiDAR.
Dacă șoferii doresc să-și instruiască mașinile cum să parcheze, ei activează modul de învățare. Vehiculul începe apoi să înregistreze poziția și secvența procedurii de parcare pe o hartă a împrejurimilor. Data viitoare când șoferul dorește să-și parcheze mașina în același loc, autoturismul își verifică poziția folosind această hartă și repetă procedura de parcare învățată. În funcție de cantitatea de memorie disponibilă, un sistem de parcare instruit poate stoca mai multe trasee, fiecare având o lungime de până la câteva sute de metri. Procedura de parcare poate fi de asemenea inversată pentru ca mașina să iasă din spațiul de parcare.
În mod natural, vehiculul are o privire de ansamblu la toate cele 360 de grade ale mediului înconjurător în timpul fiecărei parcări. Dacă se detectează un obstacol, cum ar fi un coș de gunoi uitat pe traseu, vehiculul îl va ocoli, dacă este posibil. În cazul obiectelor în mișcare, cum ar fi jocul pentru copii, vehiculul se va opri. Acesta va continua cu parcarea numai după ce în jurul său nu mai sunt obstacole.
Citiți principiile noastre de moderare aici!