Comisia Europeana da banii pentru un nou tronson din autostrada Lugoj – Deva

De M. Hoster
Reactualizat la:
Comisia Europeana a aprobat finantarea nemarbursabila, din fonduri europene, pentru constructia autostrazii Lugoj - Deva
Comisia Europeana a aprobat finantarea nemarbursabila, din fonduri europene, pentru constructia autostrazii Lugoj - Deva
Comisia Europeană a anunţat marţi că a aprobat finanțarea nemarbursabilă, din fonduri europene, pentru construcția autostrăzii Lugoj – Deva. Este vorba de secţiunea care porneşte din Lugoj şi merge până în localitatea Dumbrava. Suma oferită din fonduri europene pentru acest tronson este de 177, 4 milioane de euro, iar valoarea totală a lucrărilor este 206 milioane de euro, restul banilor fiind asiguraţi din fonduri de la buget.

Comisia Europeană a emis decizia prin care este aprobată finanțarea din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene pentru construcția autostrăzii Lugoj-Deva, secțiunea Lugoj – Dumbrava parte componentă a Coridorului IV Pan-European. Contribuția din fonduri europene nerambursabile pentru acest obiectiv este de 177,4 milioane de euro, bani alocaţi pentru perioada 2011-2013.

Proiectul „Construcția autostrăzii Lugoj-Deva (secțiunea Lugoj-Dumbrava)” are drept obiectiv proiectarea, supervizarea și construcția unei autostrăzi cu două benzi pe sens, între orașele Lugoj și localitatea Dumbrava, în lungime de 27,47 km. Această autostradă va fi parte a autostrăzii care va lega orașele Lugoj și Deva. Proiectul prevede construcția a 11,43 km de drumuri de legătură, a 5 poduri, a unui viaduct, a 17 pasaje, a 4 noduri rutiere, a unui centru de întreținere și a unei zone de parcare și servicii. Prin construcția autostrăzii Lugoj-Dumbrava, se estimează o reducere a timpului mediu de călătorie la 20 de minute și o reducere a ratei accidentelor cu 62,3%.

Finanțarea nermabursabilă pentru proiectul ”Construcția autostrăzii Lugoj-Deva (secțiunea Lugoj-Dumbrava)” este a treia aprobată de Comisia Europeană după ce în luna septembrie 2011 au fost aprobate contractele de finanțare pentru autostrăzile Nădlac-Arad și Orăștie-Sibiu, contribuția Uniunii Europene fiind pentru aceste două obiective în valoare de 724 milioane euro. Contractul de proiectare și execuție a lucrărilor pentru autostrada Lugoj-Dumbrava a fost semnat cu un grup de firme realizat prin asocierea dintre Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Construzioni SpA. Durata contractului este de 22 de luni iar termenul de finalizare al lucrărilor este anul 2013. Odată cu finalizarea lucrărilor de proiectare, lucrările de execuție pentru acest obiectiv vor fi demarate până la sfârșitul acestei luni.

Autostrada Lugoj-Deva face parte din Coridorul IV care începe în Germania, la Nurenberg, şi continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa, ruta continuând până la Istanbul.

 

Probleme cu tronsonul Timişoara – Lugoj

Un alt tronson de autostradă parte a Coridorului IV, cel dintre Timişoara şi Lugoj, a rămas fără susţinere de la Comisia Europeană. Motivul: câştigătorul licitaţiei a fost desemnat în urma unei hotărâri a instanţelor judecătoreşti. Licitaţia organizată pentru desemnarea constructorului, în urma căreia asocierea italiană Tirrena Scavi era desemnată câştigătoare pentru proiectarea şi construcţia tronsonului vizat, a fost contestată. Contestatari au fost societatea franceză Colas şi un trust de societăţi româneşti conduse de Tehnologica Radion. Pentru rezolvarea diferendului a fost necesar un proces, instanţa fiind cea care a decis în final câştigătorul.

Din păcate, Comisia Europeană a informat România că un tronson de autostradă din Coridorul IV Paneuropean nu va mai primi finanţarea europeană, deoarece câştigătorul licitaţiei a fost desemnat în urma unei hotărâri judecătoreşti. Singurul tronson care a avut probleme de finanţare a fost Lotul 2 al Autostrăzii Timişoara-Lugoj. Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anunţat deja că finanţarea pierdută va fi totuşi asigurată integral din fonduri de la bugetul de stat.

Cele două loturi ale tronsonului Timişoara – Lugoj au o lungime de 35,1 kilometri (9,5 km şi 25,6 km) şi se delimitează în dreptul localităţii Remetea-Mare. 



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase