Ce suplimente nutriţionale folosim pentru a ne echilibra alimentaţia?

De Lavinia Ceuta
Ce suplimente nutriţionale folosim pentru a ne echilibra alimentaţia?
Consumul de suplimente alimentare, o problemă sau o întrebare pentru mulţi dintre noi, acum în cumpăna dintre cele 2 mari căi, una ce vizează o alimenţie cât mai naturală, bio, fără procesări termice sau chimice (curentul raw vegan), pe de o parte şi pe de altă parte nuanţa tot mai accentuată a celor ce spun în gura mare: viitorul nutriţional al omenirii constă în tot mai puţine alimente şi în tot mai multe suplimente. Vom ajunge să ne hrănim cu un pumn de pastile pe zi, acesta este viitorul nostru nutriţional.

Câtă discrepanţă între cele două abordări, cât de greu putem vedea un astfel de viitor, având în vedere toate tiparele alimentare dobândite pâna în prezent. Unora ne place să mâncãm, este un răsfăţ şi nici nu se poate pune în vedere a pierde acest mare dar din vieţile noastre. şi nimeni nu e de condamnat!

Alţii au căpătat aşa o bună adaptare (mă rog, dacă privim dintr-un anumit unghi, evident!), încât a sta la masă, a pregăti cu timp şi bucurie o masă pentru ei sau pentru cei dragi, sunp ameninţător de rău, privând-i de un timp preţios, ce ar putea fi folosit în alte scopuri, mult peste aceste obiceiuri, spun ei!

Şi unde e adevărul sau care e cu adevărat cea mai buna adaptare?

Exact undeva la mijloc…!
Să renunţăm la o masă în linişte, să renunţăm la mesele în familie sau la deliciile culinare pe care ni le oferim din când în când este ca şi când ne-am desprinde o bucăţică de informaţie ancestrală,  proprie fiinţei umane. Nu putem să facem asta, sunteţi de acord, nu-i aşa?

Să consumăm numai produse bio, organice, netratate termic şi chimic, este o altă provocare imposibil aproape de realizat în conjunctura actuală a societăţii şi mediului nostru de viaţă. Şi asta ne spune câte ceva despre faptul că noi nu mai avem satisfăcute, în prezent, dozele recomandate zilnice a micro şi macronutrienţilor necesari bunei noastre funcţionalităţi şi bunei noastre stări, atât de sănătate cât şi de bună dispoziţie.

Şi ce vom facem?
Ne informăm, apelăm la specialişti, căutăm pe internet, vizităm magazinele naturiste şi… apelăm la suplimentele alimentare. Nu sunt adepta pastilelor, în general, însă acesta este acum modul optim de bună stare, a ne completa hrana zilnică cu câteva suplimente atent alese!

Cât de poluată este atmosfera mediului nostru de viaţă?
Cât de privat de structura lui complexă este solul actual, mediul de dezvoltare şi de susţinere a unei mari părţi din hrana noastră?
Câtă libertate şi câtă viaţă mai au vietăţile pe care omul le-a adaptat ca formă de hrană în alimentaţia lui. Peştii nu mai au liberate, îi consumăm crescuţi fiind în crescătorii, puii nu văd lumina zilei niciodată, vitele şi porcii sunt îmbibate cu hormoni…o poveste deloc delicioasă şi ea poate continua!

Ei bine, şi atunci, de unde să relizăm noi o bună nutriţie, adică acel proces bio-chimic ce ne asigură aprovizionarea fiecărui sistem, ţesut, organ şi fiecărei celule cu elementele fiziologice spre o bună funcţionalitate? Avem nevoie de ajutor, avem nevoie şi de suplimente alimentare. Evident, alese cu înţelepciune, din produse naturale şi cumpătare.

Recomand pacienţilor mei, în funcţie de activitatea fiecăruia, de ritmul de viaţă şi de preferinţele culinare şi alegerile lor, diverse tipuri de suplimente, alternate periodic între ele, spre o bună optimizare a lor şi mai ales al întregului nostru sistem.

Suplimente frecvent folosite, recomandate de către specialiştii din acest domeniu:
Omega 3 şi omega 6, din surse naturale, spre buna funcţionare a sistemului nervos, al activităţii inimii, al articulaţiilor;
Lecitina, pentru o bună stare cerebrală, pentru funcţionalitatea optimă la nivel cranian, cu rol şi în metabolismul lipidic;
Antioxidanţii, luptă alături de noi pentru viaţa noastră, ajutând la îndepărtarea din organism a tot ce nu înseamnă viaţă. Ne sunt buni prieteni, de nădejde!
Spirulina, cea mai bună sursă de proteine ca şi timp de absorbţie, recomandată celor ce nu au un aport mare de proteine, celor ce depun efort fizic şi nu numai, bun aliat în perioadele noastre mai dificile de stare şi funcţionare, date de diverse motive.
Un complex de multiminerale, recomandat celor ce depun efort susţinut, femeilor în perioada de menopauză şi nu numai, în perioadele de refacere din diferite stări de sănătate precare.
Calciu şi magneziu , vă recomand să citiţi eticheta şi să cumpăraţi produsul care conţine 600 de miligrame de calciu şi 400 de miligrame de magneziu, doza necesară pentru o zi. Dacă nu asigurăm doza zilnică de calciu, organismul va lua acest mineral din oase, care vor deveni tot mai fragile odată cu înaintarea în vârstă. Pe langă beneficiul pe care îl aduce asupra structurii osoase, calciul şi magneziul au grijă de dantură şi de masa musculară.

Dacă admit că vitamina C o luăm din fructe, vitamina E din alimentaţie  (o lingură de ulei de masline este o doză satisfăcătoare a acesteia, de exemplu), că beta carotenul şi vitaminele B sunt asimilate printr-o alimentaţie optimă, mă gândesc că suplimentele prezentate mai sus sunt absolut esenţiale pentru majoritatea dintre noi. E bine să alegem câte trei din ele pentru o perioadă de trei luni, alternându-le mereu şi bazându-ne cu încredere pe ajutorul lor.
Să fim sănătoşi şi mereu prezenţi şi conştienţi de hrana noastră, dătătoare de bună stare şi bună funcţionare!



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !


Regulament de plasare a anunturilor