Ce mâncăm seara pentru a dormi bine?

Ce mâncăm seara pentru a dormi bine?
BUCUREŞTI – Dupa o zi incarcata ati ajuns acasa rupti de foame. Ce mancati seara pentru a va asigura un somn odihnitor? Specialistii explica.

In primul rand, evitati excitantele – cofeina, cacaoa. Indulcitorii artificiali, ca aspartanul, sunt si ei excitanti. Mancarea grasa sau prea condimentata determina o digestie prelungita si poate impiedica somnul. Alcoolul, desi ii ajuta pe multi sa adoarma mai repede, nu permite un somn de calitate, odihnitor, intrucat tulbura procesul de producere a neurotransmitatorilor, inclusiv al serotoninei, foarte importanta pentru un somn bun. In plus, alcoolul este diuretic, deci va va intrerupe somnul trimitandu-va la baie.

Ce se recomanda? Laptele (contine triptofan, un precursor al serotoninei), carnea de pasare – pui, curcan – iaurtul, nucile, alunele. Carbohidratii continuti de fasole, mere, pere pot contribui la cresterea nivelului serotoninei. Atentie insa, carbohidratii simpli din orez, paste fainoase, paine alba, prin influenta asupra nivelului de zahar din sange, pot perturba somnul.

Alimentele bogate in magneziu – legume verzi, cereale integrale – si in vitaminele B6 si B12 – carne de pasare, spanac, cereale integrale, fructe de mare, oua si produse lactate – favorizeaza productia de serotonina si implicit un somn bun. Atentie insa, orice ati manca, faceti-o cu cel putin 45 de minute inainte de culcare.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !


Regulament de plasare a anunturilor