Carrefour se extinde în oraşele mici prin achiziţia Artima

Carrefour se extinde în oraşele mici prin achiziţia Artima
Strategia face parte din planul global al companiei franceze de a acoperi oraşele unde nu poate intra cu formatul hipermarket.

Carrefour îşi continuă expansiunea pe piaţa locală, de data aceasta pe segmentul de supermarket, prin achiziţia lanţului Artima. În acest fel, francezii vizează acoperirea regională, prin intrarea în oraşele mici, acolo nu pot fi deschise hipermarketuri. Valoarea contractului se va ridica la 55 milioane de euro, însă în prealabil a fost semnat un protocol de acord privind achiziţia societăţii Artima.

Achiziţia întăreşte pre­zen­ţa grupului francez pe piaţa românească. „Cu această tranzacţie, Carrefour intră pe segmentul supermarketurilor în România pentru a-şi completa prezenţa sa puternică pe cel al hipermarketurilor.

Această achiziţie ilustrează strategia grupului Carrefour de a-şi întări prezenţa pe pieţele în creştere, printr-o abordare multiformat, sub un singur brand, adaptată local”, a precizat Andreea Mihai, director de comunicare în cadrul grupului Carrefour.

Tranzacţia vizează preluarea pachetului integral

Aceasta permite, de asemenea, extinderea acoperirii geografice a grupului în România. Este vorba în principal de acoperirea oraşelor medii şi mici, acolo unde un hipermarket de talia Carrefour ar fi o investiţie inutilă. „Strategia de extindere a grupului pe segmentul de supermarket este una adoptată şi în alte ţări unde Carrefour este prezent.

Este o etapă importantă în expansiunea Carrefour pe piaţa din România. Sunt anumite zone sau oraşe în care este mai uşor de intrat cu formatul de supermarket. În oraşele mici, unde nu vor fi hipermarketuri, supermarketurile vor fi foarte bine primite”, susţin reprezentanţii Carrefour România.
Tranzacţia vizează preluarea a 100% din capitalul Artima şi va fi finalizată în urma aprobării Consiliului Concurenţei.

Artima deţine în prezent 21 de supermarketuri în vestul României, cu o suprafaţă de vânzare totală de 21.000 mp. Compania a realizat în 2006 vânzări de 75 milioane de euro fără TVA şi prevede la sfârşitul lui 2007 o cifră de afaceri de aproximativ 95 milioane de euro fără TVA. Afacerea Artima este însă una românească. Ea a fost pusă pe picioare de omul de afaceri Florentin Banu în 2001. În martie 2005, „Polish Enterprise Fund V”, un fond capital privat administrat de Enterprise Investors, a cumpărat reţeaua Artima în urma unei tranzacţii de 17 milioane de euro.

50 de supermarketuri până în 2009

La data achiziţiei de către fondul polonez, reţeaua avea 14 magazine, fiind extinsă apoi până la un număr de 21. Potrivit planului de dezvoltare, numărul de magazine Artima ar urma să ajungă până în 2009 la 50. La sfârşitul anului trecut, Artima avea peste 1.100 de angajaţi. Anul trecut, compania a investit peste 6 milioane de euro pentru deschiderea a patru supermarketuri în oraşele Oradea, Arad, Braşov şi Râmnicu-Vâlcea.

În 2006, Carrefour a realizat în România vânzari de 451 milioane de euro fără TVA în 10 luni de consolidare (510 milioane de euro fără TVA într-un an complet). Pe primele nouă luni ale anului în curs, vânzările Carrefour au avansat cu peste 30%. Francezii sunt prezenţi în România prin intermediul a 10 hipermarketuri. Enterprise Investors, cu activităţi în regiune din 1990, este una dintre cele mai mari firme de private equity din Europa Centrală şi de Est.

Până în prezent, EI a colectat şase fonduri, care totalizează 1,6 miliarde de euro. Fondurile de private equity administrate de EI au investit un miliard de euro în 105 companii şi au vândut 90 de investiţii pentru 1,2 miliarde euro. În urmă cu 3 ani a deschis un birou în România, timp în care a încheiat patru tranzacţii, din care a vândut două.

» Cu această tranzacţie, Carrefour intră pe seg­mentul super­marketurilor în România pentru a-şi completa prezenţa sa puternică pe cel al hiper­marketurilor
Andreea Mihai,
director de comunicare în cadrul grupului Carrefour

Achiziţiile Carrefour în lume, în 2007

Strategia Carrefour de pe piaţa românească nu este una singulară. În majoritatea ţărilor în care activează, francezii sunt prezenţi pe toate segmentele pieţei de retail. Şi asta în urma achiziţiei de lanţuri de supermarketuri, discounteri, magazine de proximitate şi chiar hipermaketuri de pe piaţa locală respectivă. În iulie 2007, Carrefour Spania a semnat un contract de vânzare-cumpărare a reţelei de discount pe care o opera grupul Tangelmann.

Pe segmentul de discount, Carrefour este prezent pe piaţa din Spania prin intermediul magazinelor Dia. Pe piaţa poloneză, Carrefour a achiziţionat în acest an grupul Ahold, devenind astfel al doilea jucător pe piaţa poloneză de retail alimentar.

În aprilie 2007, principalul retailer brazilian pe segmentul de discount –Atacadao – a intrat în posesia Carrefour, compania devenind astfel numărul unu, după valoarea vânzărilor.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !