Reprezentanții Carrefour transmit că au primit câteva sancțiuni pentru depozitarea băuturilor… răcoritoare. Adresa oficială a Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului (CJPC) Timiș arată, însă, altceva. Au fost și băuturi, dar a fost și carne… păstrată la 22 grade Celsius.
Nu numai atât, dar inspectorii CJPC au depistat la comercializare și două sortimente de crenvurști, salam și parizer având data limită de consum depășită.
Vă reamintim că totul a început după ce un cititor tion.ro ne-a transmis un clip filmat în spatele magazinului Carrefour, din zona Dacia, din Timișoara. Cititorul ne-a trimis filmarea în care îi întreabă pe angajați ce fac cu carnea și de ce o iau din container și o introduc în magazin.
Inspectorii CJPC Timiș, sesizați de TION, au fost acolo în control. Au dat o amendă de peste 4.000 de euro pentru neregulile constatate. Inspectorii CJPC Timiș scriu negru pe alb în adresa transmisă TION: „Produsele alimentare ce urmau a fi comercializate, respectiv produsele lactate și carnea refrigerată erau păstrate la temperatura mediului ambiant de 21-22 grade Celsius”.
În răspunsul lor, cei de la Carrefour scriu că produsele din carne expirată nu au fost reintroduse în magazin.
„Imaginile surprinse de către cititorul dvs. sunt, în fapt, imagini ce prezintă procedura de casare a produselor organice care expiră şi care presupune retragerea de la raft a produselor, scanarea acestora pentru a putea regla stocul şi depozitarea acestora într-un loc special amenajat în rezerva magazinului, într-o încăpere cu frig, până în momentul în care sunt preluate de către firma autorizată care le distruge. Dintr-o eroare, un angajat a aruncat în containerul din curtea interioară caserolele cu carnea expirată. Când a fost sesizată eroarea, un alt angajat a recuperat carnea din container, a scanat-o pentru a fi scoasă din gestiune şi a depozitat-o în zona special dedicată deşeurilor organice. Marfa nu a fost reintrodusă pe suprafaţa de vânzare, fapt constatat şi de către inspectorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului. Un alt aspect ce trebuie precizat este acela că inspectorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului au constatat câteva nereguli în legătură cu depozitarea unor produse din categoria apă şi băuturi răcoritoare, aplicând sancţiunile legale şi solicitându-ne extinderea acoperişului, astfel încât spaţiul umbrit să fie mai mare. În următoarea perioadă, vom executa această lucrare. Vă asigurăm că, în toate magazinele grupului Carrefour din ţară este implementat un sistem de control al calităţii extrem de eficient şi foarte rapid, aşa încât siguranţa clienţilor noştri să rămână întotdeauna pe primul plan”, transmit reprezentanții Carrefour.
Insepctorii CJPC Timiș au retras, însă, de la comercializare și alte produse, acestea având data limită de consum depășită.
„A fost desfășurată o acțiune de verificare a aspectelor sesizate, fiind constatate următoarele: La data și ora controlului, în urma verificării containerului aflat în curtea interioară a magazinului, container folosit ca spațiu de depozitare, comisarii din cadrul C.J.P.C. Timiș au depistat produse depozitate, retrase din comercializare, prezentându-se documente probatorii în acest sens. Produsele alimentare ce urmau a fi comercializate, respectiv produsele lactate și carnea refrigerată erau păstrate la temperatura mediului ambiant de 21-22 grade Celsius, întrerupându-se astfel lanțul frigorific, iar băuturile răcoritoare, produsele de panificație preambalate erau de asemenea, depozitate în mediu ambiant cu ambalaje umede și expuse condițiilor de mediu (temperatură, praf, ploaie, raze solare) contrar condițiilor de depozitare recomandate de către producători. Au mai fost depistate la comercializare și două sortimente de crenvurști, salam și parizer având data limită de consum depășită. Pentru deficiențele constatate, operatorul economic a fost sancționat cu două amenzi contravenționale în valoare totală de 20.000 lei, fiind dispusă măsura de oprire definitivă de la comercializare a produselor depistate cu abateri, în cantitate de 81.33 kg./valoare 1356.34 lei și 94.5 l/valoare 167.79 lei”, se arăta în adresa transmisă de ing. Liliana Ardelenea, comisar șef adjunct delegat CJPC Timiș.
Echipa TION a contactat reprezentanții Carrefour pentru a obține un punct de vedere încă din data de 6 iunie. Un răspuns a venit însă abia pe 19 iunie. Răspuns în care tot reprezentanții Carrefour ne solicită să-i contactăm când sunt astfel de situații… Precizăm că echipa TION a așteptat răspunsul Carrefour până în 12 iunie, data publicării materialului. Mai mult, deși aveam informațiile din 6 iunie, nu am publicat materialul decât după ce inspectorii CJPC Timiș au verificat situația și s-a scurs aproape o săptămână din momentul solicitării punctului de vedere celor de la Carrefour.
În răspunsul trimis de Carrefour România, în 19 iunie, reprezentanții supermarketului transmit că „pe viitor, in situații similare, vă rugăm, de asemenea, să contactați Carrefour Romania (…) pentru a obține punctul de vedere al companiei așa încât să puteți avea o imagine reală, echilibrată și de ansamblu asupra situației în cauză”.
Articole pe aceeași temă:
Citiți principiile noastre de moderare aici!