Dacă ai fabrică mare, ridicată de un investitor cu nume, poţi să ai mai uşor şi infrastructură bună. Aceasta ar putea fi concluzia lansată de ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, după ce a dezbătut, alături de producătorul american de automobile Ford, la Craiova. Şeful Transporturilor a anunţat că în noiembrie se lansează licitaţia pentru realizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru construcţia unei autostrăzi care să lege Craiova de Piteşti, dar şi pentru centuri de ocolire la Balş şi Slatina.
Iată cum cu un lobby bine pus la punct, în acest caz de un investitor, se poate obţine ceva concret, lucru confirmat şi de ministru, care recunoaşte că s-a „lucrat la o aliniere a nevoilor Ford şi a priorităţilor”. Vă reamintim că Craiova beneficiază deja de centură de ocolire.
„Am lucrat la o aliniere a nevoilor Ford şi a priorităţilor, iar astăzi am venit cu nişte răspunsuri concrete, nu numai pentru Ford, ci şi pentru Craiova, pentru Oltenia, pentru regiune. Mi-a făcut şi îmi face plăcere să vă confirm, astăzi, că licitaţia pentru autostrada Piteşti-Craiova va fi lansată pe 1 noiembrie şi prevede ca această autostradă să fie finalizată conform Master Planului, în 2020. De asemenea, răspunzând nevoilor Ford, o să anticipăm lucrările la centurile ocolitoare Balş şi Slatina, care o să facă parte din autostradă. La centura Balş, din nou, licitaţia va începe pe 1 noiembrie. Interesant este că CNADNR sau viitorul CNAIR şi-a asumat această lucrare în regie proprie şi din cauza aceasta va fi terminată într-un timp record de doi ani. Centura Slatinei este puţin mai complicată din cauza podului peste Olt, însă licitaţia va începe tot la 1 noiembrie, iar lucrarea va fi finalizată în 2019. Mai există o listă întreagă de drumuri naţionale aici, care sunt în construcţie şi în fază de finalizate, nu o să le enumăr acum, dar vor fi finalizate în cursul acestui an sau în anul viitor“, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, conform Mediafax.
Iar ca „premiul” să fie și mai mare, cele două părţi au discutat şi despre investiţii în domeniul feroviar. Iar la Işalniţa, la intrarea în Craiova ar trebui ridicat un punct multimodal, urmând ca şi traficul feroviar să fie fluidizat, ca să se poată duce maşinile americanilor la vânzare în Vest mai facil.
„De asemenea, am anunţat lucrări de ameliorare a infrastructurii feroviare, am studiat împreună cu Ford crearea unui punct multimodal, studiem punctul de la Işalniţa, cu partenerii noștri, şi nişte măsuri concrete de fluidizare a traficului începând de la Curtici şi până la Craiova, care vor fi implementate, unele dintre ele chiar în termen foarte scurt de două luni”, a mai declarat Buşe.
Până atunci, Timişoara rămâne singurul oraş mare din vestul României care deţine doar o bucată de centură aproape inutilă în acest moment, dar nu are un centru multimodal. Aceasta în ciuda numărului mare de investitori străini care există în acest moment în zonă. Pentru acestea mai importantă pare a fi autostrada, probabil din punctul lor de vedere accesul spre Vest este mai important.
Citiți principiile noastre de moderare aici!