Bagă primăria în viteză

27Comentarii
Bagă primăria în viteză
ORADEA – Pachetul de măsuri reformatoare ale primăriei promovate de primarul Groza la sediul PLD a găsit în plenul Consiului Local majoritatea necesară promovării. Cu observaţii minore, aleşii au votat ieri toate punctele de pe ordinea de zi referitoare la această temă.

Termene strânse

Una dintre cele mai de impact decizii luate ieri au ca rezultat îmbunătăţirea relaţiilor cu publicul, prin reducerea semnificativă a termenelor. Măsuri care, la vremea respectivă, au câştigat popularitate pentru principalul contracandidat al primarului Groza la primărie, urmează să fie implementate în aparatul executiv începând din mai. Consilierii au votat pentru eliberarea pe loc a certificatelor fiscale, a celor de producător agricol, ale adeverinţelor pentru imobile sau terenuri revendicate, a cărtilor de identitate, a certificatelor de naştere, deces sau căsătorie. Măsura nu-i sperie pe cei de la Serviciul de Evidenţă Informatizată a Populaţiei (SEIP). „Acum se eliberează o carte de identitate în patru zile dar avem posibilitatea să eliberăm actele şi pe loc. La fel e şi cu certificatele de naştere, deces sau căsătorie. Cu tehnica de care dispunem, acestea se pot face în 30 de minute, faţă de şapte zile, cât era”, spune Nicoleta Cherei, purtătoare de cuvânt a SEIP.

 

Urbanismul, în viteză

Direcţie opacă, până acum, cea de Urbanism ar urma să devină mai „prietenoasă” cu cetăţeanul după 1 mai. Termenele pentru eliberarea actelor către public au fost micşorate, semn că va creşte simţitor volumul de muncă al funcţionarilor.

Acest capitol a trezit şi comentarii, la iniţiativa executivului de a elibera certificatul de urbanism într-o zi. „Eliberarea de pe o zi pe alta nu cred că va avea succes. Nu cred că se va putea face”, a punctat UDMR-istul Vagi Ladislau, cunoscător al problemei în calitatea sa de arhitect. Termenul a fost, astfel, modificat la 7 zile, de la 30 de zile cât este în prezent.

O altă prevedere importantă introdusă de proiectul de hotărâre este reducerea termenului în care Primăria trebuie să răspundă la petiţiile cetăţenilor, de la 30 de zile, la 15. În semn că nu-i de glumă cu noile termene, proiectul promovat de primarul Groza prevede şi penalităţi: reţinerea a 10% din salariul celui care nu se conformează, vreme de trei luni la rând.

 

Extern

Între proiectele votate ieri se află modificări semnificative ale structurii Primăriei: Direcţia Tehnică şi Direcţia Finanţe ar urma să fie scoase din schema executivului, urmând să funcţioneze separat, după modelul ASCO. Schimbarea de structură pune sub semnul întrebării posturile de director, până acum ocupate de Dumitru Fildan respectiv Emilian Sala, la Direcţia Economică. Odată desfiinţată structura, dispar şi posturile. Metoda a fost folosită deja cu succes de fostul primar, când a decis să-l tragă pe dreapta pe Andrei Krausz de la Direcţia Imobiliară, înfiinând Administraţia Imobiliară Oradea, condusă de Marcel Boloş.

 

Calin Corpas



27Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor