Audienţele talk-show-urilor au intrat în comă

Reactualizat la:
Audienţele talk-show-urilor au intrat în comă
BUCUREŞTI – Majoritatea acestor programe înregistrează ratinguri care se zbat între 0,5% şi 2% în mediul urban. 328.000 de telespectatori reprezintă recordul de audienţă înregistrat pentru un asemenea program în perioada 1.IX – 21.X.

În debutul acestui sezon (septembrie – 21 octombrie), audienţele medii ale talk-show-urilor de pe piaţă au oscilat între 0,5% şi 2%, în mediul urban. Aproape toate ediţiile, indiferent de ora şi ziua de difuzare, se chinuiesc să treacă pragul celor o sută de mii de telespectatori.

Cele două produse ale televiziunii publice, „Între bine şi rău” şi „Faţă în faţă”, stau mai bine în sondajele de audienţă datorită orei de difuzare şi a brandului TVR 1. Mai mult, formatul în care evoluează Liviu Mihaiu, poate cel mai bun câştig în materie de om de talk-show tv din acest an, generează cu real interes.

În perioada analizată, au fost difuzate trei ediţii, toate depăşind 250.000 de telespectatori (2,6% puncte de rating).

Chiar şi revenirea lui Marius Tucă, după o absenţă îndelungată (câte „sute de ani” să fi trecut?), nu a resuscitat interesul telespectatorilor pentru această… „specie”. Audienţele primelor patru ediţii ale programului său au variat între 99.000 (1%) şi 144.000 de telespectatori (1,4%).

Rezultate bune faţă de alte „produse” care stau de ani buni pe piaţă. Oricum, Tucă revine într-o altă piaţă faţă de cea pe care a părăsit-o, una mult mai fragmentată, mai nervoasă, dar cu telespectatori mai obosiţi.

Turcescu – Gâdea, meci egal

Umăr la umăr sunt două produse premium: „100%”, al lui Robert Turcescu, şi „Sinteza” lui Mihai Gâdea. Amândouă sunt consecvente formulelor consacrate: încruntat-inchizitorial (Turcescu), respectiv anti-Băsescu până la depresie (Gâdea). Sunt umăr la umăr şi la ratingul celor 28 de ediţii difuzate: 1,2%. Avantajul „Sintezei” poate fi considerat publicul telespectator cu studii superioare: 35,6%, cel mai mare dintre toate talk-show-urile.

Dan Diaconescu este, să-i spunem cu indulgenţă, „omul momentului”. Şi-a săpat cu tenacitatea unui insomniac un şenal pe care navighează liniştit. Cazul „Elodia” a adus unei ediţii „Dan Diaconescu Direct” o audienţă de 328.000 de telespectatori în mediul urban (3,3%), cea mai mare înregistrată pe piaţa talk-show-urilor din perioada amintită. În aceea zi (26 septembrie), Diaconescu „a măturat pe jos” cu concurenţa.

Fireşte, o astfel de cifră poate să-i umfle „ratingul” (citeşte „orgoliul”) caracaleanului. Dar 74,7% din telespectatorii lui Diaconescu au vârste de peste 45 de ani. Aşa încât ratingul e bătrân, foarte bătrân.

Mai puţine vorbe, mai multe fapte

Este talk-show-ul o „specie” pe cale de dispariţie? Mircea Vasilescu, redactor-şef al revistei „Dilema”, este tranşant: „Talk-show-urile nu mor, pentru că nu moare nevoia unei părţi din public de a asista la discuţii şi controverse, de a vedea pe ecran oameni care îşi exprimă opinii”. Vasilescu explică scăderea audienţelor pentru că la aceste programe „vedem cam aceiaşi politicieni, din ce în ce mai previzibili, şi cam aceiaşi comentatori, care întorc pe toate feţele vorbele politicienilor”. Mai precis, lipsesc faptele, acţiunile politice, şi lipsesc acele elemente care solicită emoţional publicul.

„În talk-show-urile de la noi se discută foarte puţin despre temele şi problemele care afectează sau influenţează viaţa oamenilor”, subliniază Vasilescu. Altfel spus, sunt programe plictisitoare în care se speculează mult şi fără acoperire în realitate.

Dan Diaconescu a avut parte de PR gratuit

La rândul său, Gabriel Dobre, analist media la Agenţia de Monitorizare a Presei, constată că marile talk-show-uri de „altădată” s-au rupt în zeci de bucăţi mai mici, iar „publicul numeros, ce garanta cu ani în urmă succesul acestora, s-a risipit pe nişe şi îi ţine în viaţă pe cei mulţi”.

Despre succesul de audienţă al lui Dan Diaconescu, redactorul-şel al „Dilemei” spune că cei care i-au comentat emisiunile (inclusiv cei care l-au criticat) i-au asigurat PR-ul pe gratis şi i-au construit un fel de awareness la care, prin mijloace proprii, realizatorul nu putea să ajungă.

„În timp ce alte talk-show-uri dezbat îndelung vorbele şi declaraţiile politicienilor, DD porneşte de la fapte – de „senzaţie”, „de tabloid”, scandaluri – dar fapte concrete, mai atractive pentru un public, în general mai puţin instruit, dar fapte concrete. Acestea sunt mai atractive pentru public decât orice declaraţie politică”, conchide Mircea Vasilescu.

Un public în vârstă şi cu studii medii

Dan Diaconescu a fost cel mai harnic om de pe piaţa de talk-show, realizând 51 de ediţii în intervalul 1 septembrie – 21 octombrie. Niciuna dintre aceste ediţii nu a avut o audienţă sub 100.000 de telespectatori (1% rating). Cea mai urmărită ediţie în mediul urban a atins o medie de 328.000 de telespectatori pe minut (3,3% – rating). Cea mai slabă performanţă a lui Diaconescu a fost programul urmărit de 102.000 de telespectatori. Aproape 61,5% din telespectatorii din mediul urban sunt femei şi 70,3% au vârste de peste 45 de ani. Majoritatea publicului care se uita la Diaconescu are studii medii (68%) şi doar 10,4%, studii superioare.

Telespectatori maturi şi instruiţi

Cele 28 de ediţii de 100% realizate de Robert Turcescu începând de la 1 septembrie şi până la 21 octombrie au avut un public echilibrat: 51,2% bărbaţi, 48,8% femei. Pe segmentul 45-54 de ani, programul atinge 18,3%, unul dintre cele mai mari dintre toate talk-show-urile. Aşadar, un public matur, interesat de probleme politice şi sociale. De asemenea, un sfert din telespectatorii lui Turcescu au studii superioare, cifră care îl plasează în urma „Sintezei Zilei” şi a „Naşului”. Aproape 60% din telespectatori au studii medii. Cea mai tare ediţie a avut o audienţă medie de 198.000 de telespectatori pe minut (1,1%), iar cea mai slabă, 68.000.

De trei ori peste suta de mii

Naşul este urmărit de mai mulţi bărbaţi în mediul urban: 52,2%. În cele 24 de ediţii din perioada analizată, de trei ori i-a sărit audienţa peste 100.000 de telespectatori în mediul urban. Cea mai urmărită ediţie a atins 143.000 de telespectatori (1,4% rating). Cea mai slabă a adunat 40.000 de telespectatori (0,4% rating). Programul are un public tânăr, aproape 31% din privitori fiind persoane cu vârste între 25 şi 44 de ani. Aproape 29% din telespectatori din mediul urban au studii superioare, talk-show-ul fiind depăşit la acest capitol doar de „Sinteza Zilei”. Publicul „dur” al „Naşului” are studii medii (59%).
Niciodată peste suta de mii
„Miezul” lui Mădălin Ionescu deţine a doua pondere (după Diaconescu) a telespectatorilor cu studii medii dintre toate programele aflate pe piaţă (63,7%). Cei cu studii superioare se regăsesc în proporţie de 22,7%. Cei mai mulţi telespectatori (26%) ai „Miezului” au vârste cuprinse între 55 şi 64 de ani. Următorul segment, 21%, este reprezentat de orăşenii cu vârste între 45 şi 54 de ani. „Miezul problemei” a avut 29 de ediţii în perioada 1 septembrie – 21 octombrie. Cea mai mică audienţă a fost de 15.000 de telespectatori pe minut (0,2% rating), cea mai mare, 96.000.

La Gâdea se uită orăşeni cu diplomă

Cele 28 de ediţii ale talk-show-ului „Sinteza Zilei” de pe Antena 3 au înregistrat o audienţă medie de 1,2% în mediul urban. Programul a sărit frecvent de suta de mii de privitori în mediul urban. Vârful de audienţă a fost atins cu 179.000 de telespectatori pe minut (1,8% rating). Alte „tresăriri” s-au ridicat la 163.000, respectiv 160.000. Cea mai slabă prestaţie a lui Gâdea&Co. a fost urmărită de 76 de telespectatori. Sinteza lui Gâdea este urmărită preponderent de femei: 54,6%. Programul deţine cel mai mare număr de telespectatori cu studii superioare, 35,6%, dintre toate programele de acest gen.

„Faţă în faţă” cu senectutea

„Faţă în faţă”, difuzat pe TVR 1, în fiecare luni şi miercuri, îi are protagonişti pe Marian Voicu şi Monica Ghiurco. A avut doar cinci ediţii în perioada analizată, înregistrând un rating de 2,2% în mediul urban. Cea mai vizionată emisiune a atins 257.000 de telespectatori pe minut (2,3%). Cea mai slabă, 175.000 (1,8%). Proporţia femei-bărbaţi este echilibrată: 51,9% – bărbaţi, 48,1% – femei. Sondajele arată că 25,7% din telespectatorii celor cinci ediţii au studii elementare şi doar 15,8%, studii superioare (cel mai mic procent dintre talk-show-uri.) De asemenea, 27,6% din telespectatori au vârste peste 75 de ani… Aşa scrie în sondaje!



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !