Atenţie! Spălarea legumelor nu îndepărtează toţi microbii

1Comentariu
Atenţie! Spălarea legumelor nu îndepărtează toţi microbii
Spălarea legumelor nu este suficientă pentru a îndepărta toate bacteriile, după cum avertizează cercetătorii americani.

Testele au arătat că doar procesul industrial care foloseşte radiaţii a reuşit să distrugă toate bacteriile care cauzează toxinfecţie alimentară din lăptuci şi spanac. Nici dezinfectarea legumelor folosind substanţe chimice nu a fost o metodă foarte eficientă.

Microbii, ca salmonella sau E.coli, pot eluda apa sau substanţele chimice ascunzându-se în frunze sau organizându-se în comunităţi strâns legate care se lipesc de suprafaţa fructelor sau a legumelor.

Echipa de cercetători condusă de Dr Brendan Niemira a tăiat frunzele de lăptuci şi spanac şi le-a scufundat într-un lichid care conţinea microbi E.coli. A fost folosit un proces de vidare pentru ca microbii să fie introduşi în frunze. Frunzele au fost apoi supuse unei spălări de trei minute cu apă, unui tratament de trei minute sau unei iradieri.

Cercetătorii au descoperit că spălarea cu apă nu a reuşit să îndepărteze decât un număr redus de microbi. Tratamentul chimic, cu o soluţie de hipoclorit de sodiu, nu a redus semnificativ numărul microbilor din lăptuci şi a eliminat mai puţin de 90% din cei prezenţi în frunzele de spanac. Pe de altă parte, iradierea a eliminat 99,9% din bacterii.

Dr Niemira a declarat: „În cazurile cele mai neforabile în care am folosit iradierea doar două procente din totalul microbilor au scăpat. Acest rezultat este mult mai bun decât procentul de reuşită al tratamentului chimic”. Pe viitor se va studia evoluţia bacteriilor scufundate în apă. Dr Niemira a completat: „Este o problemă importantă, pentru că în eventualitatea în care bacteriile nu se reproduc eficient în interiorul acestor medii protectoare, atunci riscul pe care îl prezintă pentru populaţie va fi mai mic”.

În ciuda exraordinarelor rezultate avute în îndepărtarea microbilor, iradierea este încă un proces controversat, unii oameni fiind îngrijoraţi de eventualele efecte secundare pe care le poate avea această metodă.

1Comentariu