Atenţie la depresia de sărbători!

Atenţie la depresia de sărbători!
Această afecţiune sezonieră este cauzată de trecerea într-un nou an şi, implicit, de privirea retrospectivă către realizările personale.

Apropierea sărbătorilor aduce cu sine, an de an, instalarea depresiei specifice sezonului rece. Psihologii spun că pe cei mai mulţi oameni îi apucă depresia când se gândesc că a mai trecut un an fără mari realizări. Alţi specialişti consideră că lipsa luminii naturale reduce nivelul endorfinelor din creier şi, prin urmare, apare depresia.
Este normal ca la sfârşit de an să facem un bilanţ al reuşitelor personale? Da, spun specialiştii în psihologie, numai că există riscul ca să numărăm mai degrabă oile negre decât pe cele albe.
„Oamenii tind ca în această perioadă să-şi evalueze viaţa, trecutul şi realizările de până în prezent. De multe ori, ei ajung să se privească ca fiind nişte persoane ratate, deoarece observă că încă un an a trecut şi ei încă nu şi-au atins obiectivele”, a explicat psihologul Constanţa Damian.
Ştirile negative, de ocolit Oricare ar fi motivul pentru care vă simţiţi depresivi în preajma sărbătorilor de iarnă, există câteva măsuri pe care le puteţi lua pentru a preveni această stare. Printre acestea se numără evitarea ziarelor şi a programelor de televiziune care prezintă ştiri negative, axate pe moarte, violenţă şi distrugere.
„În momentul în care aveţi oaspeţi, aveţi grijă să închideţi televizorul. Acest lucru este important deoarece programele de la televizor, difuzate în această perioadă, se luptă pentru a răpi aten­ţia oaspe­ţilor, diminuând spiritul festiv”, a afirmat psihologul. Încercaţi să gândiţi pozitiv şi să vedeţi în principal calităţile celor din jur. De sărbători se aplică zicala potrivit căreia “dacă nu aveţi nimic drăguţ de zis, mai bine vă abţineţi de la comentarii răutăcioase”.
Gimnastica, o modalitate de îndepărtare a depresiei
Exerciţiile fizice sunt un alt mod de ridicare a stării de spirit în preajma sărbătorilor de iarnă. Majoritatea persoa­nelor neglijează acest aspect, mai ales dacă vremea este rece şi cerul acoperit de nori. Un pic de mişcare ajută creierul să se oxigeneze mai bine şi îmbunătăţeşte starea de spirit. Luaţi o vacanţă mentală timp de trei minute în fiecare oră, indiferent dacă vă aflaţi acasă sau la cumpărături.
Tot ce trebuie să faceţi este să respiraţi adânc şi să vă proiectaţi în minte imagini relaxante capabile să vă inducă o stare generală de calm. Concentraţi-vă asupra unei imagini pozitive a sărbătorilor, precum nerăbdarea, speranţa, râsul sau dragostea.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !