Asociația Pro Infrastructură: Licitația lansată pentru forajele geotehnice pe lotul 2 Lugoj-Deva, o glumă proastă

De Bogdan Marta
10Comentarii
Asociația Pro Infrastructură: Licitația lansată pentru forajele geotehnice pe lotul 2 Lugoj-Deva, o glumă proastă
© foto; DRDP Timișoara
Celebrul lot cu tuneluri de pe autostrada Lugoj-Deva revine din nou în discuții după ce Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR) a lansat o licitație pentru realizarea de foraje geotehnice. Membrii Asociației Pro Infrastructură susțin că totul e o „glumă proastă” a autorităților, din moment ce acele foraje au fost deja realizate încă din 2016 și, chiar dacă nu ar fi fost realizate, prețul pe care compania este pregătită să îl ofere este extrem de mic.

„Prostia CNAIR lovește din nou! «Victima» este vestita secțiune de 3,3 km care conține tunelurile de pe lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, veriga lipsă din Coridorul European dintre Sibiu și Nădlac. Un scurt istoric al telenovelei Lugoj-Deva. Tronsonul a fost licitat în 2012, contractul fiind semnat în 2013. Însă acordul de mediu emis ulterior a modificat o serie de soluții inițiale, printre care apariția celebrelor tuneluri, variantă prin care se evită săpături (deblee) adânci de peste 40 de metri. Cum contractul parafat nu coincidea cu acordul de mediu, s-a produs un blocaj complet”, au transmis membrii Asociației Pro Infrastructură.

Aceștia au mai povestit că, în 2016, firma care trebuia să construiască acest trons a realizat proiectul tehnic pentru tuneluri și forajele geotehnice, însă, un an mai târziu, directorul general al CNAIR decide să rezilieze contractul fără a prelua și proiectul tehnic. După doi ani în care pe lotul de 3,3 km nu s-a întâmplat nimic, săptămâna aceasta, CNAIR a scos la licitație realizarea forajelor geotehnice efectuate deja de fostul constructor, dar neplătite.

„Situația părea că se rezolvă în 2016. Constructorul a făcut proiectul tehnic pentru tuneluri, inclusiv forajele geotehnice de mare adâncime. CNAIR și-a asumat că îl preia, scoate din contract cei 3,3 km și îi licitează pe baza proiectului realizat de antreprenor. Doar că s-a ales praful de acest plan în 2017 când dezastruosul Director General al CNAIR Ștefan Ioniță a reziliat contractul fără să mai ia proiectul tehnic. De atunci nu au mai mișcat un deget. Ieri, în ceasul al doisprezecelea, au lansat licitația forajelor geotehnice aferente zonei cu tuneluri, foraje DEJA executate în 2016, dar neplătite de CNAIR”, au mai scris cei de la Pro Infrastructură.

Mai mult, potrivit acestora, fondurile sunt total insuficiente pentru această lucrare.

„Povestea halucinantă nu se termină aici. Licitația pornită ieri (marți – n.r.) este o glumă proastă. Se cer cel puțin 37 de foraje geotehnice de mare adâncime (unele pot ajunge chiar la 80 de metri) în bugetul total de 1 milion de lei. Prețul pieței este aproximativ 250 euro pentru un singur metru de foraj. Faceți singuri calculele. Banii puși la dispoziție nu sunt suficienți! Rezultatul? Vom avea o maculatură ieftină care nu poate fi o bază solidă pentru execuția unor tuneluri de peste 2 km lungime. Nu urșii și liliecii stau în calea autostrăzilor, ci incompetenții și politrucii care o dau în bară iar și iar. Putem spera la o infrastructură rutieră decentă într-un orizont de timp rezonabil doar cu oameni noi, competenți, profesioniști, cu experiență la nivel internațional”, concluzionează membrii asociației.

Pe ordinea de zi a ședinței de joi a Guvernului apar mai multe proiecte de hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici privind mai multe obiective de investiții. Printre acestea se numără și Autostrada Lugoj-Deva.



10Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor

Regulament de plasare a anunturilor