Alimente care vă apără de răceli

Alimente care vă apără de răceli
„Un măr pe zi ţine medicul departe de casă”, spune un vechi proverb românesc. Înţelepbciunea populară este încă o dată confirmată de specialiştii în nutriţie care propun nutriterapia ca formă de tratament şi prevenire a bolilor şi infecţiilor sezonului rece.

Vitamina C este „vedeta” protecţiei împotriva răcelilor şi a infecţiilor, deoarece stimulează imunitatea şi combate radicalii liberi. Cantităţile recomandate sunt de 120 de miligrame pe zi (echivalentul a două portocale), iar pentru fumători, 1 gram pe zi. În afară de citrice (lămâi, portocale, grapefrut), cel mai mare conţinut de vitamina C îl are pătrunjelul – 200 miligrame la 100 de grame, kiwi – 94 mg la 100 g, varza – 60mg la 100 g.
Vitamina A (betacarotenul), cunoscută mai ales ca vitamina ochilor şi a pielii, este indispensabilă pentru buna funcţionare a imunităţii. Cantităţile recomandate trebuie să fie de minimum 800-1.000 mg pe zi, din care o treime sub formă de betacaroten (aproximativ 100 g de morcovi cruzi). Campion imbatabil în privinţa conţinutului de betacaroten este morcovul, cu 10.000 mg la 100 g, urmat de spanac, cu 6.000 mg la 100 g, broccoli cu 2.500 mg la 100 g, pepene cu 2.000 mg la 100 g, roşii, cu 600 mg la 100 g.
Unul dintre cele mai importante microelemente din organism este zincul, supranumit şi „ucigaşul de viruşi”. Carenţa de zinc poate duce la scăderea rezistenţei organismului în faţa infecţiilor. Este una dintre cele mai eficiente substanţe împotriva guturaiului. Doza zilnică recomandată este de 15-30 mg şi de 30-60 mg pentru femeile însărcinate. Cea mai mare cantitate de zinc se găseşte în scoici (80 mg/100 g), carnea de vacă (10 mg/100 g), fasole (2 mg/100 g).
Seleniul – un alt microelement important din organism – este un redutabil inamic al radicalilor liberi (produşi toxici). Carenţa de seleniu din organism provoacă scăderea capacităţii de rezistenţă împotriva infecţiilor. Dozele recomandate: între 70-80 de micrograme pe zi. Cele mai mari cantităţi de seleniu se găsesc în cerealele integrale, germenii de grâu, drojdia de bere, usturoi, ceapă, ton, crustacee şi scoici.

Probioticele sunt microorganisme vii, prezente în special în laptele nefiert şi iaurtul fermentat, dar şi în borşul preparat natural, din tărâţe. Există peste 200 de specii de bacterii care protejează organismul împotriva infecţiilor intestinale – prin refacerea florei bacteriene intestinale şi care astfel stimulează sistemul imunitar.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !