Alesii au aprobat disponibilizari la primarie de Ziua Timisoarei

13Comentarii
Alesii au aprobat disponibilizari la primarie de Ziua Timisoarei
S-a stabilit de unde vor fi daţi oameni afară la Primăria Timişoara, dar nu şi cine va pleca. Marţi, 3 august, de Ziua Timişoarei, Consiliul Local Timişoara a aprobat, cu unanimitate de voturi, noile organigrame pentru aparatul de specialitate al primarului, Direcţia Fiscală, Poliţia Comunitară şi Direcţia de Evidenţă a Persoanelor.

Aleşii timişoreni au aprobat, de Ziua oraşului, noile organigrame, potrivit Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 63 din 2010, care modifică Legea finanţelor publice locale, stabileşte un număr maxim de posturi pentru administraţiile publice locale şi aduce disponibilizări. Prin aceasta, se impune o reorganizare la primărie. Vor fi angajaţi puşi pe liber, vor fi comasate câteva direcţii şi vor fi desfiinţate anumite servicii.

Astfel, potrivit noii organigrame, va fi desfiinţată Direcţia Edilitară a Primăriei Timişoara, care practic se va comasa cu Direcţia de Drumuri şi Transporturi, noua structură numindu-se Direcţia Tehnică. Această nouă Direcţie Tehnică va fi în subordinea viceprimarului Sorin Grindeanu.

Per total, din aparatul de specialitate al primarului şi celelalte servicii înfiinţate prin hotărâre de consiliu local care se încadrează în prevederile OUG 63 vor fi daţi afară 209 angajaţi.

Potrivit Ordonanţei 63, în aparatul primarului trebuie să fie maxim 810 posturi, dintre care zece pentru implementarea proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile. Tot aici intră şi Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara (DFMT), unde vor pleca 48 de oameni şi vor rămâne 144, fiind reduse 25% din posturile ocupate. Organigrama Direcţiei Fiscale numără în prezent 210 posturi, ocupate fiind 192. Biroul impuneri mijloace de transport persoane fizice şi juridice se va transforma în compartiment şi vor fi desfiinţate Serviciile de inspecţie fiscală persoane juridice şi persoane fizice, atribuţiile acestora urmând să fie preluate de alte servicii din cadrul DFMT.

Restructurările vor afecta doar funcţionărimea, nu vor fi vizaţi şi artiştii. Instituţiile de cultură din subordinea primăriei care nu au fost înfiinţate prin hotărâri de consiliu local vor face excepţie de la aplicarea OUG 63. În prevederile ordonanţei se va încadra doar Casa de Cultură a Municipiului Timişoara.

În ceea ce priveşte serviciile publice pentru care există normative de personal distincte, la Poliţia Comunitară Timişoara trebuie să rămână 311 angajaţi, în condiţiile în care prin vechea organigramă sunt stabilite 684 de posturi şi în prezent sunt ocupate efectiv 340 de posturi.

La Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara, care funcţionează în subordinea consiliului local, din 101 posturi aprobate iniţial şi 63 ocupate în prezent vor rămâne 48 de angajaţi.

Noile organigrame au fost aprobate cu unanimitate de voturi, spre supărarea liderului de Sindicat de la Primăria Timişoara, Tiberiu Negrei, care a ieşit nervos din sală. Negrei susţine că era suficient să fie reduse, adică desfiinţate, posturile vacante, fără să fie nevoie să fie daţi oameni afară.

Cât despre criteriile după care se vor face disponibilizările, primarul Gheorghe Ciuhandu a declarat că în principal se va ţine cont de competenţă şi că ar putea avea loc examinări prin concurs.

Rămâne de văzut câţi dintre funcţionarii publici puşi pe liber îşi vor căuta dreptatea în instanţă, îndreptându-se împotriva… angajatorului, obligat să facă disponibilizări prin OUG 63.



13Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor