A treia variantă a taxei auto prevede taxarea noxelor în proporţie de 70% şi a dioxidului de carbon în proporţie de 30%

2Comentarii
A treia variantă a taxei auto prevede taxarea noxelor în proporţie de 70% şi a dioxidului de carbon în proporţie de 30%
Guvernul a dezbătut astăzi, în primă lectură, cea de-a treia variantă a taxei auto. Potrivit documentului aprobat de Comisia Europeană, autoturismele euro 3 şi euro 4 vor fi taxate în funcţie de emisiile de dioxid de carbon.

Astfel această variantă prevede taxarea noxelor în proporţie de 70% şi a dioxidului de carbon în proporţie de 30%, a declarat ministrul Mediului Attila Korodi, iar acest principiu se aplică pentru maşinile euro 3 şi euro 4.

Această Ordonanţă de Guvern este un instrument de protecţie a mediului, pentru reducerea poluării la autovehicule şi va intra în bugetul Fondului pentru Mediu“, a declarat, luni, Korodi.

Printre proiectele de mediu finanţate de taxa auto se numără reînnoirea parcului auto, împădurirea terenurilor degradate sau defrişate, producerea de resurse de energie alternativă, regenerabilă, sau renaturarea terenurilor scoase din patrimoniul natural, potrivit ministrului Mediului.

Am luat în considerare nu numai emisiile de noxe privind standardele Euro 0 – Euro 4, dar şi emisiile de praf. Din fericire, există şi soluţii tehnice la ora actuală care adaugă un plus în reţinerea particulelor de praf PM10. Acele maşini diesel care au aceste filtre de particule vor primi o reducere de 25% din taxa calculată pentru autovehiculul respetiv“, a spus Korordi.

Potrivit noii grile de calcul, valoarea taxei scade cu 5 la sută pentru fiecare an de vechime al maşinii faţă de cea încasată în prezent. Doar unele maşini euro 3 au, însă, menţionate în cartea tehnică emisiile de dioxid de carbon. Pentru cele care nu au aceste informaţii specificate, vor fi luate în calcul toate emisiile de poluanţi, precum oxidul de azot, legate direct de cilindree şi vechimea vehiculului.

Proprietarii acestor maşini pot cere Registrului Auto Român să evalueze gradul emisiilor poluante. Testul special costă, însă, 600 de euro, bani care vor fi adăugaţi taxei de poluare auto. Taxa va fi calculată după noile principii şi pentru maşinile euro 2, euro 1 şi non-euro. Noua taxă de mediu ar urma să intre în vigoare la 1 iulie. Banii încasaţi urmează a fi folosiţi pentru finanţarea unor proiecte şi programe de protecţie a mediului.

Sursă: The Money Channel



2Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor