A făcut din Dacie un Jaguar!

Reactualizat la:
6Comentarii
A făcut din Dacie un Jaguar!
Ce poate ieşi dintr-o Dacie Nova, o caroserie de Jaguar şi sclipirea de inteligenţă a unui inginer constructor? “Nimic mai simplu, ar răspunde, dacă ar fi întrebat, reşiţeanul Marius Hegediuş. Ar ieşi un superb autoturism decapotabil, construit după tipicul unui Jaguar XK model 1948”.

Cu o astfel de maşină se poate lăuda inginerul care a muncit trei ani pentru a-şi modifica în întregime bătrâna sa Dacie Nova şi a o metamorfoza într-o adevărată limuzină de epocă. “De Karaso Simplon, aşa mi-am denumit bijuteria pe patru roţi pe care am omologat-o, recent, la Registrul Auto, şi la bordul căreia voi ieşi în curând pe străzile Reşiţei”, ne-a mărturisit, mândru de el, ingeniosul constructor.

Ideea de a construi un Jaguar decapotabil, de epocă, i-a venit lui Marius Hegediuş în timp ce îşi privea cei doi copii care se jucau cu o maşinuţă de jucărie. “Le cumpărasem cu puţin timp în urmă un Jaguar roşu de jucărie. Erau atât de încântaţi de el, încât m-au făcut şi pe mine să mă îndrăgostesc de modelul ăsta de maşină şi să-mi doresc să merg prin oraş la volanul unui Jaguar. Cum nu aveam bani de aşa ceva, m-am gândit să construiesc eu unul. Mi-am suflecat mânecile şi m-am pus pe treabă”, a început să ne depene reşiţeanul firul poveştii.

Primul lucru pe care l-a făcut inginerul a fost să scoată caroseria Daciei sale Nova, pe care o deţinea din 1992. “Am făcut o grămadă de calcule pentru a-mi da seama dacă este posibil să pun pe scheletul metalic al Daciei o caroserie care să imite forma unui Jaguar de la jumătatea secolului XX. Când mi-am dat seama că acest lucru putea fi realizat, am început construcţia propriu-zisă a caroseriei de Jaguar pe care am făcut-o din fibră de răşină poliesterică armată cu fibră de sticlă. Nu a fost chiar uşor pentru că totul trebuia să se potrivească exact în cele mai mici detalii. Evident că am modificat tot interiorul Novei. Modelul pe care-l cream avea două locuri, spre deosebire de patru cât are Dacia, şi, în plus, era decapotabil, aşa că nimic din ce se afla în Dacia Nova, exceptând osătura metalică, nu a mai rămas intact”.

Inedita bijuterie pe patru roţi, construită de Marius Hegediuş, l-a costat pe acesta o mică avere. “Pe lângă preţul Daciei, am investit în Jaguarul meu aproape 19.000 de euro. 15.000 din aceştia m-au costat doar materialele, procurate din diferite fabrici reşiţene. Nu mai pun la socoteală şi munca mea, care mi-a răpit nu mai puţin de trei ani din viaţă. Dar a meritat efortul. De Karaso Simplon, creat de mine, a făcut furori la Registrul Auto, unde am omologat modelul şi am lăsat, ca preţ de omologare, alţi 4.000 de euro”, ne-a mai spus inginerul care a adăugat că, în cazul în care, într-un viitor apropiat, va primi comenzi pentru decapotabila sa, o va scoate la vânzare la preţul de 22.000 de euro.

Marius Hegediuş şi-a omologat recent la Registrul Auto Român “bijuteria” de maşină. Inginerul a adăugat că toate componentele noii sale maşini sunt de fabricaţie românească.

“Este un autoturism made in Reşiţa, motiv pentru care am denumit-o De Karaso Simplon. Karaso vine de la numele judeţului Caraş, iar Simplon de la numele după care este cunoscut în România Orient Expressul care traversează Europa de la Istanbul la Paris şi care este tras de o locomotivă construită la Reşiţa.

SURSA: www.click.ro



6Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor