12 ani de Sky Group in Romania. Bogdan Ghibea, fondatorul si directorul companiei: Ne-am propus inca de la inceput sa inovam si sa impunem pe piata produse competitive

Reactualizat la:
12 ani de Sky Group in Romania. Bogdan Ghibea, fondatorul si directorul companiei: Ne-am propus inca de la inceput sa inovam si sa impunem pe piata produse competitive
ADVERTORIAL. Are 38 de ani si este fondatorul si directorul general Sky Group, cea mai importanta companie autohtona in domeniul cartuselor compatibile din Romania. Bogdan Ghibea este un vizionar care a dezvoltat de la zero un business suta la suta romanesc ce a ajuns astazi, dupa ani de interactiune directa cu piata de profil, la o cifra de afaceri record si la impunerea unor branduri de cea mai buna calitate. In continuare, un scurt interviu la ceas aniversar, acum cand compania Sky Group sarbatoreste 12 ani de prezenta neintrerupta pe piata din Romania.

Acum 12 ani era greu de facut o predictie serioasa privind sansa de dezvoltare a unui business in Romania si putina lume se incumeta sa isi faca planuri pe termen lung. Faptul ca, astazi, o afacere lansata in 2004, vorbim de compania Sky Group, a carei fondator sunteti, a ajuns sa fie una dintre cele mai de succes povesti antreprenoriale din vestul tarii poate fi considerata o surpriza?

Bogdan Ghibea: In afaceri, ca si in viata pana la urma, “surprizele placute” le pregateste fiecare prin multa munca, dar si printr-un dram de inspiratie. Acum 12 ani, intr-adevar, parea greu, aproape imposibil de realizat o schimbare radicala de perspectiva pe o piata cum este cea de print. Si totusi, de la inceput compania aceasta si-a propus sa inoveze, sa miste lucrurile intr-un sens pozitiv si sa impuna pe piata produse de calitate.

A fost vorba de formarea unei echipe cu adevarat competitive, de gasirea celor mai noi si profitabile solutii la conditiile din piata si, prin multa munca, prin alegeri inspirate in momente cheie, am ajuns, iata, dupa 12 ani, la o cifra de afaceri de cinci milioane de euro. Practic, Sky Group este liderul de necontestat al pietei de consumabile pentru imprimante, cartuse inkjet, laser si solutii de printare iar produsul nostru premium, Sky Print, este poate cel mai important brand aparut in ultimii ani pe o piata atat de complexa ca cea de print.

Cum percepeti consumatorul roman, dupa atatia ani de experienta? Este deschis spre solutii inovative sau pare inca ancorat in restrictii legate de pret?

Multa lume crede ca pretul este principalul factor al unei vanzari de succes. Gresit. Firesc, este important ca orice produs sa aiba un pret corect, dar nu e nici pe departe cel mai important lucru pentru succesul unui produs. Consumatorul roman este mai pregatit decat credem sa inteleaga aceasta realitate si are, in principiu, aceleasi raportari ca si consumatorul occidental. Este interesat de calitatea produsului, de fiabilitatea lui, de solutiile post-vanzare.
Tocmai de aceea, Sky Group a incercat intotdeauna sa ofere clientilor sai un pachet cat mai complet de solutii integrate. Vindem cartuse, dar vindem solutia completa de reducerea costurilor cu printul. Avem o oferta  variata de imprimante, oferim garantii extinse, inclusiv un pachet nou pe piata din Romania de garantie pe viata a produselor. Asiguram unul dintre cele mai performante audituri in ceea ce priveste parcul de print, oferim cele mai adecvate solutii de cost-saving. Intr-un cuvant, preluam de pe umerii clientului toata grija pe domeniul nostru de activitate.
Si, am avut placerea sa descoperim, in toti acesti 12 ani, ca oamenii apreciaza si respecta acest lucru.

Care este dinamica dezvoltarii unei companii de succes?

Intotdeauna trebuiesc imbinate planurile de dezvoltare, atat pe orizontala, cat si pe verticala. Grija fata de clientii nostri a fost mereu la fel de importanta precum grija fata de proprii angajati. Pentru ca una din cheile succesului Sky Group a fost echipa care s-a format aici. Avem oameni care sunt in momentul de fata mai mult decat niste simpli angajati. Oameni care lucreaza cu noi de cinci, sase, zece ani, oameni care au crescut odata cu compania si fara de care compania insasi nu avea cum sa ajunga la succesul de astazi.

Fie ca vorbim de echipa de vanzari, de personalul tehnic, de directorii de distributie, toti fac parte din proiectul Sky Group si au facut posibila aceasta poveste de succes. Iar eu tin sa le multumesc practic in fiecare zi, cu atat mai mult acum, intr-un moment aniversar, ca mi-au dat ocazia sa lucrez in toti acesti ani alaturi de niste oameni minunati, excelenti profesionisti si niste caractere impecabile: Gratian Militescu, Marius Gradea, Ovidiu Ciobotariu, Luminita Boja, Daniela Istinie, sales seniorii:  Dan Toderasc, Marius Ilie, Dorina Vischi, Flavia Vlad, Octavia Radovici, Stefania Neo, directorului de vanzari – Alina Tanasa, directorului comercial – Alexandru Ghibea, si nu in ultimul rand, directorului executiv Cristina Hidis.

De asemenea, tin sa multumesc mereu clientilor nostri pentru increderea pe care ne-o acorda. In toti acesti ani, ne-au ajutat sa crestem, sa performam si sa evoluam spre business-ul de succes de astazi. Asa ca, si in continuare vom incerca sa le oferim inapoi increderea acordata prin noi proiecte inovative menite sa transforme colaborarea lor cu noi intr-un proiect de succes comun, win-win.

Dupa 12 ani, care este nivelul actual al business-ului Sky Group si care sunt asteptarile pe viitor?

Ca in prima zi, privim mereu in fata, spre urmatoarea etapa de dezvoltare. Dupa ce am dominat detasat piata de profil din Vestul tarii in ultimii ani, anul acesta am deschis primul punct de lucru in Bucuresti si deja rezultatele incep sa se vada. Ne-am diversificat gama de interes spre produse inovative, lansand cu succes Sky Print Kiosk, un produs care integreaza practic toate elementele unei afaceri de sine statatoare, cu detalii pe www.skyprint-kiosk.eu.

Clientii nostri pot acum, prin Sky Print Kiosk, sa-si dezvolte si diversifice propria afacere, preluand la cheie un produs care permite cele mai nebanuite beneficii pe zona de print.

De asemenea, am inceput tot mai multe colaborari cu firme de top din domeniu. Sky Group este acum distribuitor oficial si service autorizat pe Romania  al produselor Pantum, un brand lider in domeniul imprimantelor.

Am dezvoltat proiecte noi, ca de exemplu Sky Trip, care este cel mai complex ghid turistic despre Romania.

Trebuie sa mentionam si Asociatia Elpis (condusa de psiholog Liliana Ghibea), proiect care a luat nastere din dorinta de a-i ajuta pe cei cu care viata a fost mai putin darnica si de a le oferi o speranta.

Pe viitor, avem intentia de a integra toate aceste directii de dezvoltare in incercarea de a oferi partenerilor nostri un pachet cat mai complet de solutii. De asemenea, vom avea grija sa diversificam permanent gama variata de beneficii pe care clientii nostri o au din colaborarea cu noi.

In final, cum vedeti Sky Group peste inca 12 ani?

O companie de succes ca si azi, cu oameni impliniti, ce sunt mereu deschisi spre inovatie si nou! Cu siguranta peste 20-30 de ani, mentinand ritmul actual de crestere, vom fi o companie puternica cel putin la nivel regional in Europa. Iar noile dezvoltari tehnologice ne vor ajuta sa evoluam si sa ne interconectam mult mai repede si mai direct cu cerintele pietei si ale partenerilor nostri.